Decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
POŚ.6733.3.2025 Ruciane - Nida, dnia 12 czerwca 2025 r.
DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO
Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) i art. 104 kpa § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 572) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 19.05.2025 r., Pana Artura Chudzika, reprezentującego Gminę Ruciane-Nida, Aleja Wczasów 4,
12-220 Ruciane-Nida
U S T A L A M
lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na:
zagospodarowaniu miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Nidką w miejscowości Ruciane-Nida na części działek ewidencyjnych nr 270/14, 270/15, położonych w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.
- Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji.
Zagospodarowanie miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Nidką w miejscowości Ruciane-Nida wraz z niezbędną infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu w ramach inwestycji służącej uregulowaniu ruchu turystycznego (kajakowego) na rzece Nidce.
Inwestycja realizowana będzie w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Warmii i Mazur 2021-2027, w ramach priorytetu FEWM.02 Środowisko, działania FEWM.02.12 Ochrona bioróżnorodności, schemat C, nabór nr FEWM.02.12-IZ.00-002/25.
Inwestycja stanowi cel publiczny o znaczeniu lokalnym stosownie do art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.).
Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt 4 oraz art. 6 pkt. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1145 z późn. zm.).
- Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu.
Zagospodarowanie miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Nidką w miejscowości Ruciane-Nida wraz z niezbędną infrastrukturą i zagospodarowaniem terenu w ramach inwestycji służącej uregulowaniu ruchu turystycznego (kajakowego) na rzece Nidce. W skład inwestycji wchodzi budowa punktu obsługi kajaków, służącego do ich wodowania, placu manewrowego, drogi pieszo-rowerowej (prowadzącej od ul. Gałczyńskiego do miejsca obsługi kajakarzy), a także urządzenie zieleni wraz z oświetleniem solarnym. W ramach zagospodarowania terenu zlokalizowane będą obiekty małej architektury m.in. stojaki na kajaki, ławki oraz kosze na śmieci. W granicach terenu inwestycji zlokalizowane są dwie wiaty wybudowane w trybie zgłoszenia robót budowlanych, które wchodzić będą w zakres planowanej inwestycji. Wiata z dachem dwuspadowym, posiadająca elewacje z trzech stron zostanie zmodernizowana poprzez jej przystosowanie do suszenia kajaków i ekwipunku.
- Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych
- Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
- Nieprzekraczalna linia zabudowy – nie ustala się.
- Maksymalny wskaźnik intensywności zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji – nie dotyczy.
- Maksymalny wskaźnik nadziemnej intensywności zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji – nie dotyczy.
- Maksymalny wskaźnik udziału powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni terenu inwestycji - nie dotyczy.
- Minimalny wskaźnik udziału powierzchni biologicznie czynnej w stosunku do powierzchni terenu inwestycji (0,3330 ha) – 0,5.
- Minimalna liczba miejsc do parkowania – nie ustala się.
- Parametry techniczne inwestycji:
- Dla placu manewrowego:
- Maksymalna powierzchnia – do 250 m2.
- Dla punktu obsługi kajaków, służącego ich wodowaniu:
- Drewniany podest służący do wodowania i podejmowania kajaków z wody
o maksymalnych wymiarach 6,0 m x 8,0 m.
- Drewniany podest służący do wodowania i podejmowania kajaków z wody
- Dla drogi pieszo-rowerowej prowadzącej od ul. Gałczyńskiego do miejsca obsługi kajakarzy:
- Dla placu manewrowego:
- Parametry techniczne inwestycji:
- Droga z kruszywa o długości 150,0 m i szerokości 3,0 m.
- Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
- W zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025, poz. 647).
- W zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2024, poz. 1478 z późn. zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
- Inwestycja znajduje się w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich, na terenie którego obowiązują przepisy Uchwały Nr XXX/671/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 września 2017 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich (Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 4145),
- Inwestycja znajduje się w granicach obszaru NATURA 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszary Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż planowane przedsięwzięcie, nie będzie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Organ kierował się następującymi przesłankami: Inwestycja polegać ma na zagospodarowaniu miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Nidką w miejscowości Ruciane-Nida. W skład inwestycji wchodzi wykonanie na gruncie drewnianego podestu ułatwiającego wodowanie i podejmowanie kajaków z wody (podest nie będzie wchodził w obręb rzeki), plac manewrowy o powierzchni do 250 m2, drogi pieszo-rowerowej prowadzącej od ul. Gałczyńskiego do miejsca obsługi kajakarzy, a także urządzenie zieleni wraz z oświetleniem solarnym. W ramach zagospodarowania terenu zlokalizowane będą obiekty małej architektury m.in. stojaki na kajaki, ławki oraz kosze na śmieci.
W granicach terenu inwestycji zlokalizowane są dwie wiaty wybudowane w trybie zgłoszenia robót budowlanych, które wchodzić będą w zakres planowanej inwestycji. Ponadto, wskazać należy iż planowania lokalizacja inwestycji znajduję się w centrum miejscowości, w sąsiedztwie istniejących zabudowań, na terenie antropogenicznie przekształconym, a proces urbanizacji w tym obszarze został już rozpoczęty na przestrzeni wielu lat. W związku z powyższym uznano, iż nie dojdzie do negatywnych oddziaływań na te obszar Natura 2000, a wręcz przeciwnie skanalizuje ruch turystyczny – kajakowy w jedno odpowiednio przygotowane miejsce. W ramach wykorzystania przedmiotowego terenu nie dojdzie do negatywnych oddziaływań na obszar Natura 2000 Puszcza Piska oraz nie będą powstawały oddziaływania mogące znacząco negatywnie wpływać na przedmioty ochrony tych obszarów w perspektywie krótko i długoterminowej. Zamierzenie inwestycyjne należy realizować zgodnie z zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2025 r., poz. 647), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 1478 z późn. zm.) oraz Uchwała Nr XXX/671/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 września 2017 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich (Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 4145).
- Przedmiotowa inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1839, z późn. zm.), ponieważ nie będzie realizowana w obszarze rzeki Krutyń oraz nie będzie wykorzystywała więcej niż 20 metrów terenu linii brzegowej rzeki. W związku z tym inwestycja nie wymaga postępowania administracyjnego na podstawie ustawy z dnia 3 października
2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.). - Wszelkie przepisy z zakresu ochrony przyrody w ramach prowadzonego postępowania były przedmiotem rozważań Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.
- Wody opadowe i roztopowe z terenu inwestycji należy zagospodarować w sposób indywidualny bez możliwości niekontrolowanego spływu wód na działki sąsiednie.
- Przedmiotową inwestycję należy realizować z uwzględnieniem dopuszczalnych poziomów hałasu wynikających z przepisów odrębnych.
- Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
W granicach terenu inwestycji nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz. U. 2024 r., poz. 1292 z późn. zm.). W przypadku odnalezienia obiektów historycznych lub obiektów archeologicznych należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić przedmiot, zabezpieczyć przedmiot i miejsce oraz poinformować stosowne organy zgodnie z art. 32 ww. ustawy.
- Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej
- Obsługa komunikacyjna: z gminnej drogi publicznej nr 172520N (działka ewidencyjna nr 197/1).
- Zaopatrzenie w wodę: nie dotyczy.
- Odprowadzanie ścieków: nie dotyczy.
- Zaopatrzenie w energię elektryczną: nie dotyczy.
- Zaopatrzenie w ciepło: nie dotyczy.
- Zaopatrzenie w gaz: nie dotyczy.
- Zagospodarowanie odpadów stałych: zgodnie z regulaminem utrzymania czystości i porząku obowiązującym na terenie Gminy Ruciane-Nida. .
- W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania oraz projektowanych sieci
i urządzeń z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania zgodnie
z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami przebudowy. Całość kosztów związanych z przebudową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń i sieci ponosi inwestor.- Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich
Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego. Inwestor powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań polegających na pozbawieniu kogokolwiek dostępu do drogi publicznej.
- Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.
Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.
Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 215 – Subniecka Warszawska oraz Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 216 – Sandr Kurpie.
- Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych
- Realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi.
- Projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali dostosowanej do wielkości i charakteru inwestycji.
- W sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1225 z późn. zm.) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane
(tj. Dz.U. z 2025 r., poz. 418) oraz przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2024 r., poz. 1292 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (t.j. Dz.U z 2024 r., poz. 1087 z późn. zm.). - Podczas realizacji inwestycji należy przestrzegać stosownych przepisów odrębnych warunkujących minimalne odległości obiektów budowlanych od:
- wszelkich sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
- budowli związanych z sieciami infrastruktury technicznej,
- cmentarzy w zakresie ochrony sanitarnej,
- innych obiektów mogących mieć wpływ na ich lokalizację w szczególności - przepisów dotyczących minimalnych odległości od lasów.
- Dostęp do terenu inwestycji od strony nieruchomości przyległych do publicznych śródlądowych wód płynących należy realizować zgodnie z ustawą z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tj. Dz.U. z 2024 r., 1087 z późn. zm.).
- Teren inwestycji nie obejmuje gruntówrolnych i leśnych chronionych na podstawieustawy
z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz.U. z 2024 r., poz. 82). - Przedmiotowa decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego rozpatruje inwestycję w ujęciu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czyli w zakresie urbanistyki i ładu przestrzennego, nie zaś prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do niego. Wobec powyższego zgodność planowanej inwestycji określonej w projekcie budowlanym z przepisami prawa budowlanego stwierdzi organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjęcia zgłoszenia.
- Linia rozgraniczająca teren inwestycji oraz oznaczenia graficzne stosowane w decyzji
Linię rozgraniczającą teren inwestycji oznaczono linią ciągłą koloru czarnego na załączniku nr
1 do niniejszej decyzji.
- Teren inwestycji
Teren inwestycji stanowi część działek ewidencyjnych nr 270/14, 270/15, położone w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.
UZASADNIENIE
Pan Artur Chudzik reprezentujący Gminę Ruciane-Nida, Aleja Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida złożył wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na zagospodarowaniu miejsca obsługi kajakarzy nad rzeką Nidką w miejscowości Ruciane-Nida na części działek ewidencyjnych nr 270/14 i 270/15 położonych w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.
Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji nie występują chronione grunty rolne lub leśne stosownie do przepisów odrębnych.
- Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.).
- W trakcie trwania postępowania stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 ww. ustawy dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:
- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie art.. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024r. poz.1130 z późn.zm.);
- Marszałkiem Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt. 5b ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn.zm.);
- Starostwem Powiatowym w Piszu na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn.zm.);
- Zarząd Zlewni w Giżycku na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z poźn.zm.)
- Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z poźn.zm.)
Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji tut. organ na podstawie art. 53 ust. 4 wystąpił o stosowne uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje się po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska - w odniesieniu do innych niż wymienionych w pkt 7 obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody. Organ ochrony przyrody zobligowany jest do rozważenia czy w oparciu o obowiązujące przepisy z zakresu ochrony przyrody możliwe jest uzgodnienie przedłożonego projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, bowiem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska jest organem ustawowo powołanym do uzgodnień projektów decyzji.
Projekt decyzji Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie otrzymał w dniu 26 maja 2025 r. Postanowieniem z dnia 11 czerwca 2025 r., znak: WOPN. 612.37.103.2025.AKR uzgodnił projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla ww. przedsięwzięcia.
Zarząd Zlewni w Giżycku Postanowieniem z dnia 28 maja 2025 r., znak: BG.ZPU. 521.2208.2025.MW uzgodnił projekt ww. decyzji w zakresie melioracji wodnych.
Starostwo Powiatowe w Piszu Postanowieniem z dnia 27 maja 2025 r., znak: GN.6123.385.2025 uzgodniło ww. inwestycję w zakresie spraw dotyczących ochrony gruntów rolnych.
Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie projekt niniejszej decyzji otrzymał dnia 26 maja 2025 r. W myśl treści art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - W przypadku nie zajęcia stanowiska przez organ uzgadniający w terminie 2 tygodni od dnia doręczenia wystąpienia o uzgodnienie – uzgodnienie uważa się za dokonane. Z dyspozycji przytoczonego przepisu prawa Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w przedmiotowej sprawie skorzystał.
Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Białymstoku postanowieniem z dnia 28 maja 2025 r., znak: ZN. Spr.: ZS.224.296.2025 umorzyła w całości postępowanie wskazując, iż w liniach rozgraniczających terenu planowanej inwestycji nie występują grunty leśne.
Pouczenie
Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.
Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania,
a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła
w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę
w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia żądania, o którym mowa w art.
51 ust. 2e ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu
przestrzennym (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.).
Otrzymują:
1.Wnioskdowaca;
- Strony postępowania wg wykazu geodezyjnego;
- W drodze obwieszczenia;
- a/a.