BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

WYMELDOWANIE Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO CUDZOZIEMCA

Miejsce załatwienia sprawy

URZĄD MIASTA I GMINY RUCIANE-NIDA
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46

- Miejsce zamieszkania osoby niepełnosprawnej, po uprzednim zgłoszeniu.

Wymagane dokumenty

- Formularz zgłoszenia wymeldowania podpisany własnoręcznym podpisem osoby zgłaszającej „Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” lub „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego”.
- Do wglądu dokument tożsamości.

*Formularz wypełnia się w języku polskim.
*Osoba dokonująca zgłoszenia wypełnia formularz komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami. Formularz może być sporządzony przez pracownika urzędu w postaci wydruku z systemu informatycznego.

Opłaty:

Czynności związane z wymeldowaniem nie podlegają opłatom.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

W dniu złożenia zgłoszenia

Inne wskazówki, uwagi:

Cudzoziemiec, który opuszcza miejsce pobytu stałego, lub miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się.

Można wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wymeldowania można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie lub zgłoszonym do protokołu, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu dowodu osobistego lub paszportu osoby wymeldowującej się.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2015r. poz.388.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego(Dz.U. z 2011r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (Dz.U. z 2012r. poz. 347 z późn. zm.).

Opracował

Hanna Kowalska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Hanna Kowalska

Data sporządzenia

środa, 26 sie 2015 11:24

Data zatwierdzenia

piątek, 28 sie 2015 11:28
Data dodania: środa, 26 sie 2015 11:24
Data upublicznienia: piątek, 28 sie 2015 11:28
Opublikował(a): Grzegorz Albin
Zaakceptował(a): Grzegorz Albin
Artykuł był czytany: 2152 razy