BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

Sprawy związane z ewidencją miejscowości, ulic i adresów. Wniosek o nadanie numeru porządkowego.

Miejsce załatwienia sprawy

Kornelia Dawid – Wydział Planowania Przestrzennego i Ochrony Środowiska, tel. 87 42 54 40, e-mail: kornelia.dawid@ruciane-nida.pl

Opłaty:

Usługa jest bezpłatna. Dodatkowe opłaty możesz ponieść, tylko w przypadku realizacji tej usługi przez pełnomocnika.

Inne wskazówki, uwagi:

Tabliczka z numerem porządkowym powinna wisieć w widocznym miejscu na frontowej ścianie budynku. Nie może być ona zasłonięta, powinna też być dobrze oświetlona, by umożliwić identyfikację odpowiedniej nieruchomości również w nocy. Jeśli zaś dom znajduje się w głębi ogrodzonej posesji, istnieje obowiązek umieszczenia tabliczki również na ogrodzeniu. Jeżeli ktoś nie posiada takiej tabliczki, powinien ją jak najszybciej zamówić. Tabliczka z numerem porządkowym powinna wisieć w widocznym miejscu na frontowej ścianie budynku. Nie może być ona zasłonięta, powinna też być dobrze oświetlona, by umożliwić identyfikację odpowiedniej nieruchomości również w nocy. Jeśli zaś dom znajduje się w głębi ogrodzonej posesji, istnieje obowiązek umieszczenia tabliczki również na ogrodzeniu. Jeżeli ktoś nie posiada takiej tabliczki, powinien ją jak najszybciej zamówić.

Podstawa prawna:

Prawo geodezyjne i kartograficzne z 16 kwietnia 2020 r. Rozporządzenie określa m.in.: szczegółowy zakres informacji gromadzonych w bazach danych ewidencji oraz organizację i tryb tworzenia, aktualizacji i udostępniania tychże baz.
Z dniem wejścia w życie nowego rozporządzenia traci moc rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów z 9 stycznia 2012 r.

Data sporządzenia

czwartek, 2 gru 2021 07:59

Data zatwierdzenia

czwartek, 2 gru 2021 08:04
Data dodania: czwartek, 2 gru 2021 07:59
Data upublicznienia: czwartek, 2 gru 2021 08:04
Opublikował(a): Agnieszka Olszak
Zaakceptował(a): Agnieszka Olszak
Artykuł był czytany: 811 razy