Ulga inwestycyjna
Wiadomość przeniesiona do archiwum
Miejsce załatwienia sprawy
Urząd Miasta i Gminy w Rucianem-Nidzie, Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida, tel. 87 425 44 50, pokój nr 12
Wymagane dokumenty
Opłaty:
Do wniosku w kwocie 5 zł.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
1 miesiąc, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy, licząc od daty złożenia przez wnioskodawcę kompletu wymaganych dokumentów.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane - Nida w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
Inne wskazówki, uwagi:
Ulga inwestycyjne przysługuje podatnikom, którzy ponieśli wydatki na budowę lub modernizację budynków inwentarskich jakl również obiektów służących ochronie środowiska oraz zakup i zainstalowanie deszczowni, urządzeń melioracyjnych i zaopatrzenia gospodarstwa w wodę oraz urądzeń do wykorzystywania na cele produkcyjne naturalnych źródeł enrgii.
Ulga inwestycyjna przyznawana jest na wniosek podatnika, na podstawie załączonych do wniosku rachunków dokumentujących poniesione wydatki. Rachunek powinien odpowiadać wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z 24.12.2002 r. w Sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, dokonywania zaokrągleń oraz zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz.U. Nr 240, poz.2063).
Rachunek powinien być wystawiony z kopią i zawierać:
imiona i nazwiska (nazwę albo firmę) oraz adresy sprzedającego i kupującego, bądź wykonawcy i odbiorcy usługi
datę wystawienia i numer kolejny rachunku
odpowiednie wyrazy "ORGINAŁ" albo "KOPIA"
określenie rodzajów towarów oraz wykonywanych usług i ich ceny jednostkowe
ogólną sumę jednostkową (cyfrowo i słownie)
czytelny podpis wystawcy rachunku oraz odcisk pieczęci wystawcy rachunku, jeśli się nią posługuje.
Rachunkiem dokumentującym poniesienie wydatków inwestycyjnych może więc być każdy dokument zawierający wyżej wymienione elementy. Nie ma "ustalonego wzoru" rachunku dla potrzeb stosowania ulgi inwestycyjnej. Takim dokumentem może (ale nie musi) być faktura, wystawiona przez podatników podatku od towarów i usług, umowa kupna - sprzedaży (jeśli zawiera wszystkie elementy rachunku). Nie mogą być zaliczone do wydatków inwestycyjnych własne materiały podatnika, udokumentowane rachunkiem wystawionym przez podatnika lub sporządzonym przez niego kosztorysem.
Ulga inwestycyjna przyznawana jest na wniosek podatnika, na podstawie załączonych do wniosku rachunków dokumentujących poniesione wydatki. Rachunek powinien odpowiadać wymaganiom określonym w rozporządzeniu Ministra Finansów z 24.12.2002 r. w Sprawie naliczania odsetek za zwłokę oraz opłaty prolongacyjnej, dokonywania zaokrągleń oraz zakresu informacji, które muszą być zawarte w rachunkach (Dz.U. Nr 240, poz.2063).
Rachunek powinien być wystawiony z kopią i zawierać:
Rachunkiem dokumentującym poniesienie wydatków inwestycyjnych może więc być każdy dokument zawierający wyżej wymienione elementy. Nie ma "ustalonego wzoru" rachunku dla potrzeb stosowania ulgi inwestycyjnej. Takim dokumentem może (ale nie musi) być faktura, wystawiona przez podatników podatku od towarów i usług, umowa kupna - sprzedaży (jeśli zawiera wszystkie elementy rachunku). Nie mogą być zaliczone do wydatków inwestycyjnych własne materiały podatnika, udokumentowane rachunkiem wystawionym przez podatnika lub sporządzonym przez niego kosztorysem.
Podstawa prawna:
art. 13 i art. 13d ust. 1-5 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (tekst jedn.: Dz.U. z 1993 r. Nr 94, poz. 431 z późn. zm. 207 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa).Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.).
Data sporządzenia
czwartek, 4 wrz 2003 08:34
Data zatwierdzenia
czwartek, 4 wrz 2003 18:44