BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO LUB CZASOWEGO

Miejsce załatwienia sprawy

URZĄD MIASTA I GMINY RUCIANE-NIDA
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46
- Miejsce zamieszkania osoby niepełnosprawnej po uprzednim zgłoszeniu

Wymagane dokumenty

- formularz zgłoszenia wymeldowania podpisany własnoręcznym podpisem osoby zgłaszającej w obecności pracownika przyjmującego zgłoszenie
do wglądu dokument tożsamości – dowód osobisty, paszport.

*Formularz wypełnia się w języku polskim
*Osoba dokonująca zgłoszenia wypełnia formularz komputerowo (maszynowo) lub pismem odręcznym, kolorem niebieskim lub czarnym, drukowanymi literami. Formularz może być sporządzony przez pracownika urzędu w postaci wydruku z systemu teleinformatycznego.

Opłaty:

Czynności związane z wymeldowaniem nie podlegają opłatom.

Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):

W dniu złożenia zgłoszenia.

Inne wskazówki, uwagi:

Obywatel polski, który opuszcza miejsce pobytu stałego albo miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu obowiązany jest wymeldować się (obowiązku wymeldowania się jest zwolniona osoba, której okres pobytu czasowego odpowiada okresowi zgłoszonemu przy zameldowaniu się).

Obywatel polski może wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu.

Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

Wymeldowania można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym na piśmie lub zgłoszonym do protokołu, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu dowodu osobistego lub paszportu osoby wymeldowującej się.

Podstawa prawna:

- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2015r. poz.388),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 29 września 2011r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2011r. Nr 220, poz. 1306 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (Dz.U z 2012r. poz.347 z późn. zm.).

Opracował

Hanna Kowalska

Odpowiedzialny za aktualizację informacji:

Hanna Kowalska

Data sporządzenia

środa, 26 sie 2015 14:00

Data zatwierdzenia

czwartek, 4 wrz 2003 17:30
Data dodania: środa, 26 sie 2015 14:00
Data upublicznienia: czwartek, 4 wrz 2003 17:30
Opublikował(a): Krystyna Wygnał
Zaakceptował(a):
Artykuł był czytany: 3498 razy
Ilość edycji: 1