WYMELDOWANIE W TRYBIE ADMINISTRACYJNYM
Miejsce załatwienia sprawy
URZĄD MIASTA I GMINY RUCIANE-NIDA
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wymeldowanie. Wniosek składa osoba, która posiada tytuł prawny do lokalu.
- Kserokopia aktu prawnego do lokalu.
- Kserokopia aktu prawnego do lokalu.
Opłaty:
Nie podlega opłacie.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
1 miesiąc, w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej 2 miesiące.
Termin może być przedłużony, po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania.
Termin może być przedłużony, po uprzednim zawiadomieniu stron postępowania.
Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji w sprawie meldunkowej wnosi się w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane - Nida.
Inne wskazówki, uwagi:
Organ gminy wydaje z urzędu lub na wniosek właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu decyzję w sprawie wymeldowania obywatela polskiego, który opuścił miejsce pobytu stałego lub opuścił miejsce pobytu czasowego przed upływem deklarowanego okresu pobytu i nie dopełnił obowiązku wymeldowania się.
Podstawa prawna:
- art. 35 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2015r. poz. 388),
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.).
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.).
Opracował
Hanna Kowalska
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Hanna Kowalska
Data sporządzenia
środa, 26 sie 2015 14:00
Data zatwierdzenia
czwartek, 4 wrz 2003 17:30
Pliki do pobrania:
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego (pdf) 17 lut 2021 13:31 0,56 MB
- Zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego (pdf) 17 lut 2021 13:31 0,51 MB