ZAŚWIADCZENIE Z REJESTRU MIESZKAŃCÓW I Z REJESTRU ZAMIESZKANIA CUDZOZIEMCÓW
Miejsce załatwienia sprawy
URZĄD MIASTA I GMINY RUCIANE-NIDA
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46
al. Wczasów 4
12-220 Ruciane - Nida
URZĄD STANU CYWILNEGO
Pokój nr 6
tel. 87 425 44 46
Wymagane dokumenty
Wniosek złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego, który należy uwierzytelnić podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu lub profilem zaufanym ePUAP.
Opłaty:
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł. chyba, że zaświadczenie jest wolne od opłaty skarbowej lub wydane jest z urzędu. Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku. Dowód wniesienia opłaty należy dołączyć do wniosku.
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy nr 30 9364 0000 2001 0000 0071 0001.
Opłatę należy uiścić na rachunek bankowy:
Bank Spółdzielczy nr 30 9364 0000 2001 0000 0071 0001.
Termin załatwienia sprawy (udzielenia odpowiedzi):
7 dni.
Inne wskazówki, uwagi:
Zaświadczenie wydawane na wniosek zainteresowanej osoby, złożony w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego (uwierzytelnionego podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą certyfikatu lub profilem zaufanym ePUAP), wydaje się zaświadczenie zawierające pełny odpis przetwarzanych danych, dotyczących tej osoby.
Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Przy dokonaniu zameldowania na pobyt czasowy na wniosek osoby meldującej się, zaświadczenie wydaje się odpłatnie, przy czym zaświadczenie jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
Zaświadczenie wydaje się z urzędu przy dokonaniu zameldowania na pobyt stały i jest ważne do chwili zmiany miejsca zamieszkania.
Zaświadczenie jest przekazywane, w zależności od żądania wnioskodawcy w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Przy dokonaniu zameldowania na pobyt czasowy na wniosek osoby meldującej się, zaświadczenie wydaje się odpłatnie, przy czym zaświadczenie jest ważne nie dłużej niż do upływu terminu zameldowania.
Zaświadczenie wydaje się z urzędu przy dokonaniu zameldowania na pobyt stały i jest ważne do chwili zmiany miejsca zamieszkania.
Podstawa prawna:
- art.45 i 32 ustawy z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (tj. Dz.U. z 2015r. poz.388),
- dział VII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz.U. z 2013r. poz. 267 z późn. zm),
- ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (tj. Dz.U. z 2014r. poz. 1628 z późn. zm).
- dział VII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tj. Dz.U. z 2013r. poz. 267 z późn. zm),
- ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (tj. Dz.U. z 2014r. poz. 1628 z późn. zm).
Opracował
Hanna Kowalska
Odpowiedzialny za aktualizację informacji:
Hanna Kowalska
Data sporządzenia
środa, 26 sie 2015 14:00
Data zatwierdzenia
czwartek, 4 wrz 2003 17:30