ST. DS. KSIĘGOWOŚCI PODATKOWEJ
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
1. Prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej w zakresie podatków i opłat:
- opłaty z tytułu gospodarki odpadami,
- podatku od nieruchomości (osoby fizyczne i prawne),
- podatku rolnego (osoby fizyczne i prawne),
- podatku leśnego (osoby fizyczne i prawne),
- podatku od środków transportowych ,
- czynszu najmu lokali,
- czynszu dzierżawnego od osób fizycznych i prawnych,
- wieczystego użytkowania od osób fizycznych i prawnych,
- renty planistycznej,
- sprzedaży nieruchomości,
- przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
- opłaty targowej, miejscowej, administracyjnej i innych, będących stałymi dochodami Gminy.
2. Sporządzanie i przekazywanie informacji o należnych dochodach z tytułu podatku rolnego na rzecz Izby Rolniczej.
3. Dokonywanie przypisów czynszów i opłat lokalnych.
4. Ochrona dokumentów księgowych.
5. Systematyczna analiza kont podatników posiadających zaległości i nadpłaty oraz ich rozliczanie.
6. Współpraca z pracownikami zajmującymi się wymiarem podatków i opłat lokalnych.
7. Syntetyczne rozpisywanie wyciągów bankowych z rachunku dochodów Gminy.
8. Uzgadnianie zaksięgowanych wpływów podatkowych i innych opłat z księgowością syntetyczną na koniec każdego miesiąca.
9. Terminowe załatwianie korespondencji.
10. Przygotowywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
11. Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań dotyczących księgowań podatków.
12. Współdziałanie z kierownikiem referatu przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy, w tym realizacji dochodów budżetowych i wydatków.
13. Współpraca z pracownikami zajmującymi się dokonywaniem przypisów i odpisów należności na rzecz Gminy oraz z osobą zajmującą się egzekucją tych opłat.
14. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i Kierownika Referatu Finansowego.