ST. DS. WYMIARU PODATKU
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
1. Prowadzenie spraw z zakresu wymiaru podatku:
- podatku od nieruchomości (osoby fizyczne),
- podatku rolnego (osoby fizyczne),
- podatku leśnego (osoby fizyczne).
2. Terminowe dokonywanie wymiaru i wystawiane decyzji w sprawie łącznego zobowiązania pieniężnego dla podatników Gminy Ruciane-Nida.
3. Bieżące wprowadzanie zmian geodezyjnych na konta gospodarstw i nieruchomości.
4. Bieżące dokonywanie przypisów i odpisów w rejestrze zobowiązania pieniężnego oraz ich uzgadnianie
z księgowością podatkową.
5. Terminowe wyliczanie skutków finansowych z tytułu udzielonych ulg ustawowych, zaniechań poboru podatków oraz skutków obniżenia maksymalnych stawek podatków przez Radę Miejską Ruciane-Nida w zakresie: podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości oraz prowadzenie ewidencji w zakresie skutków finansowych.
6. Przyjmowanie wniosków i terminowe sporządzanie decyzji w sprawie przyznania ulgi inwestycyjnej, ulgi żołnierskiej i z tytułu nabycia gruntów.
7. Rozpatrywanie odwołań i skarg w sprawach wymiaru zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych.
8. Prowadzenie metryk spraw będących w toku postępowania.
9. Przeprowadzanie kontroli dotyczącej podatku od nieruchomości pod względem zgodności wykazanych danych do wymiaru ze stanem faktycznym
10. Wydawanie zaświadczeń o wielkości gospodarstwa rolnego, wysokości dochodów osiąganych z gospodarstwa rolnego oraz prowadzenie rejestru tych zaświadczeń.
11. Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy Ruciane-Nida w sprawie: podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości.
12. Załatwianie spraw dotyczących zwolnienia z podatku rolnego gruntów wyłączonych z produkcji rolnej.
13. Terminowe i zgodne z przepisami rozliczanie inkasentów za pobór podatków.
14. Współpraca z Kierownikiem Referatu Finansowego przy opracowaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy w tym, realizacji dochodów budżetowych i wydatków.
15. Prowadzenie postępowań w sprawach podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego w produkcji rolnej.
16. Terminowe i rzetelne prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej zwrotu podatku akcyzowego.
17. Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań wynikających z pracy na zajmowanym stanowisku.
18. Terminowe i zgodne z obowiązującymi przepisami załatwianie korespondencji.
19. Przygotowywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
20. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i Kierownika Referatu Finansowego.