Deklaracja dostępności Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida
Urząd Miasta i Gminy Ruciane-Nida zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
- Data publikacji strony internetowej: 2003-08-27
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2021-03-11
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
- część treści jest dostępna jedynie w postaci skanów dokumentów niedostępnych dla różnego rodzaju czytników.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-11
- Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-30
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
- Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Jacek Izdebski.
- E-mail: jacek.izdebski@ruciane-nida.pl
- Telefon: 87 425 44 42
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie musi zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
- Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida
- Adres: Al.Wczasów 4,
12-220 Ruciane-Nida - E-mail: umig@ruciane-nida.pl
- Telefon: 87 425 44 30
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta i Gminy Ruciane-Nida mieści się w budynku przy Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida
Do budynku prowadzą dwa wejścia, które znajdują się od frontu oraz z tyłu budynku.
Do pomieszczeń biurowych urzędu prowadzą schody. W budynku nie ma windy.
Po wcześniejszym kontakcie z pracownikiem, spotkanie może się odbyć na parterze obiektu w wyznaczonym do tego celu miejscu.
Na parkingu wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Urzędzie Miasta I Gminy Ruciane-Nida nie ma pętli indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
Przy wejściu głównym umieszczony jest dzwonek przywoławczy.
W urzędzie nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Koordynator do spraw dostępności
Lidia Borys-Dymczyk
tel: 87 425 44 41
e-mail: lidia.borys-dymczyk@ruciane-nida.pl