ORGANIZACJA
Struktura organizacyjna oparta jest o stanowiska pracy w dwóch działach:
- dział podstawowy,
- dział administracyjno-gospodarczy, z wyłączeniem dyrektora i księgowego.
Dyrektor kieruje Domem Kultury a w szczególności: - ustala plan działalności Domu Kultury,
- realizuje politykę kadrową,
- zarządza mieniem Domu Kultury i odpowiada za wyniki jego działalności,
- reprezentuje Dom Kultury na zewnątrz,
- podejmuje decyzje we wszystkich sprawach dotyczących Domu Kultury.
Dyrektorowi podlegają wszystkie stanowiska pracy funkcjonujące w Domu Kultury.
Dyrektora powołuje i odwołuje Burmistrz Miasta sprawujący bezpośredni nadzór.
W zakresie kierowania Domem Kultury dyrektor stosuje w zależności od potrzeb odpowiednie formy przekazania zadań o realizacji, a w szczególności: - akty prawne w formie zarządzeń, decyzji i innych pism,
- pisemne lub ustne polecenia indywidualne kierowane bezpośrednio do pracowników,
- polecenia przekazywane wszystkim zainteresowanym w formie ustaleń dokonywanych podczas narad i spotkań roboczych.
Dyrektor Domu Kultury podpisuje osobiście zarządzania, dokumenty oraz wszystkie pisma wychodzące.
Dyrektor Domu Kultury w szczególnych przypadkach może upoważnić pracownika do podpisywania pism i dokumentów.
Dyrektor Domu Kultury zatrudnia i uposaża wszystkich pracowników.
Stanowiska działu podstawowego: - kierownik działu ds. artystycznych,
- instruktor ds. twórczości plastycznej,
- instruktorzy innych dyscyplin sztuki i kultury w zależności od potrzeb i możliwości Domu Kultury
- specjalista ds. informacji turystycznej i promocji gminy,
- specjalista ds. obsługi i konserwacji urządzeń elektronicznych, audiowizualnych i akustycznych,
- inni specjaliści w zależności od potrzeb i możliwości Domu Kultury,
- pracownicy biblioteki i filii bibliotecznych.
Stanowiska działu administracyjno-gospodarczego: - woźny
- sprzątaczki