ST. DS. KADR
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
W ZAKRESIE ROZLICZEŃ PŁACOWO-KADROWYCH:
-
Przygotowywanie wniosków do Powiatowego Urzędu Pracy w sprawie organizowania robót publicznych, prac interwencyjnych i staży absolwenckich oraz przedkładanie do zaopiniowania propozycji osób kwalifikujących się do zatrudnienia na w/w prace.
-
Przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji związanej z nawiązaniem i rozwiązaniem stosunku pracy
z pracownikami robót publicznych, prac interwencyjnych, stażystów. -
Zakładanie, prowadzenie, kompletowanie akt osobowych, ewidencji czasu pracy, ewidencji urlopów wypoczynkowych oraz nadzór nad ich wykorzystaniem przez pracowników robót publicznych, prac interwencyjnych i stażystów.
-
Sporządzanie dokumentacji w sprawach refundacji do PUP.
-
Sporządzanie list płac oraz prowadzenie dokumentacji związanej z wynagrodzeniami pracowników prac robót publicznych, prac interwencyjnych i stażystów.
-
Wydawanie zaświadczeń o zarobkach pracownikom robót publicznych i prac interwencyjnych.
-
Terminowe przekazywanie danych niezbędnych do wyliczenia składek na PFRON.
-
Terminowe sporządzanie i przekazywanie danych niezbędnych na potrzeby ZFŚS.
-
Sporządzanie i przeprowadzanie dokumentacji dotyczącej wynagrodzeń osób świadczących na rzecz Urzędu Gminy usług, tj. umowy o dzieło, umowy zlecenie.
-
Roczne rozliczanie podatkowe z osiągniętych dochodów: pracowników prac interwencyjnych, robót publicznych, umów o dzieło, umów zleceń, diet członków obwodowych komisji wyborczych - PIT-11, PIT-R.
-
Sporządzanie zaświadczeń Rp-7 dla pracowników robót publicznych i prac interwencyjnych.
-
Współpraca z pracownikiem zajmującym się wynagrodzeniami pracowników urzędu, terminowe przekazywanie wykazu osób podlegających rejestracji, zmianie danych i wyrejestrowaniu pracowników robót publicznych, prac interwencyjnych, umów zleceń, umów o dzieło.
-
Prowadzenie spraw w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi, w szczególności w zakresie udzielania dotacji.
-
Sporządzanie i terminowe przekazywanie sprawozdań w zakresie GUS dotyczące zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników.
-
Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i Kierownika Referatu Finansowego.
W ZAKRESIE PROFILAKTYKI ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH:
-
Opracowywanie przy współudziale właściwych organów Gminy programów profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na terenie Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
-
Organizowanie pomocy rodzinom, w których występują problemy alkoholowe w tym pomocy psychicznej
i prawnej. -
Organizowanie różnych form wypoczynku dla dzieci z rodzin patologii społecznych.
-
Prowadzenie obsługi techniczno-organizacyjnej Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
-
Współpraca z Klubem AA oraz z Policją w zakresie problemów alkoholowych.