ST. DS. KSIĘGOWOŚCI WYDATKÓW BUDŻETOWYCH
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
1. Prowadzenie rachunkowości Urzędu Miasta i Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami.
2. Dokonywanie kontroli wstępnej operacji gospodarczych i finansowych, tj. :
- zgodności z planem,
- kompletności i rzetelności dokumentów.
3. Kompletowanie i sprawdzanie dokumentów księgowych dotyczących wydatków budżetowych pod względem formalno - rachunkowym.
4. Kompletowanie wyciągów z dowodami księgowymi.
5. Terminowe sporządzanie i dekretowanie dowodów księgowych, klasyfikacja budżetowa dowodów księgowych, zgodnie z aktualnie obowiązującymi tym zakresie przepisami.
6. Dokonywanie księgowań w obowiązującym w Urzędzie Gminy systemie komputerowym na kontach syntetycznych i analitycznych.
7. Dokonywanie terminowych płatności z tytułu powstałych zobowiązań wobec kontrahentów ZUS, US, PEFRON, składek członkowskich na związki zawodowe.
8. Sporządzanie „Zestawienia obrotów i sald”, uzgadnianie obrotów i sald Księgi Głównej Urzędu na koniec każdego miesiąca, zgłaszanie przełożonym spostrzeżeń w tym zakresie.
9. Wystawianie not obciążeniowych i uznaniowych.
10. Sporządzanie przelewów.
11. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych, statystycznych oraz wszelkich zestawień danych na potrzeby Urzędu.
12. Opracowanie planów finansowych Urzędu i bieżąca kontrola ich realizacji.
13. Bieżące informowanie przełożonych o przekroczeniu planu wydatków w poszczególnych podziałach klasyfikacji budżetowej, zgłaszanie propozycji zmian do planu wydatków.
14. Opracowywanie wniosków w sprawie zmian w planach finansowych Urzędu.
15. Opracowywanie rocznych i okresowych analiz z wykonania budżetu Urzędu.
16. Rozliczanie wyników przeprowadzonej inwentaryzacji składników majątkowych i ujęcie ich w księgach rachunkowych.
17. Prowadzenie księgi analitycznej środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych w użytkowaniu.
18. Naliczenie amortyzacji środków trwałych oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie.
19. Sporządzanie jednostkowych i zbiorczych sprawozdań budżetowych z wykonania planu wydatków budżetu Rb-28, oraz kwartalnych i rocznych sprawozdań w zakresie operacji finansowych Rb-Z, Rb-UZ, a także Rb-WSA.
20. Obsługa programu „Bestia” – wprowadzanie miesięcznych i kwartalnych sprawozdań z wykonania budżetu oraz przekazywanie do RIO.
21. Sporządzanie sprawozdań finansowych jednostek: bilansu Urzędu, rachunku zysków i strat, zestawienia zmian
w funduszu jednostki.
22. Bieżące i prawidłowe prowadzenie ewidencji w zakresie przychodów i kosztów działalności ZFŚS oraz udzielonych pożyczek mieszkaniowych.
23. Terminowe załatwianie korespondencji.
24. Terminowe przygotowywanie dokumentów finansowo - księgowych do archiwum zakładowego.
25. Księgowanie i ewidencja instrumentów finansowych zabezpieczających należyte wykonanie umów.
26. Należyte przechowywanie dokumentów księgowych, ksiąg rachunkowych, sprawozdawczości finansowej.
27. Dbałość o aktualności i kompletność przepisów, których znajomość jest niezbędna na zajmowanym stanowisku.
28. Wykonywanie innych zadań zleconych przez Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i Kierownika Referatu Finansowego.