ST. DS. KSIĘGOWOŚCI DOCHODÓW BUDŻETOWYCH
ZAKRES CZYNNOŚCI
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
- Opracowywanie i zapewnienie sprawnej realizacji zadań Referatu Finansowego.
- Nadzór nad prawidłowym i terminowym wykonywaniem zadań oraz załatwianiem spraw, rozpatrywaniem skarg i wniosków mieszkańców oraz wniosków i postulatów radnych – przez pracowników Referatu Finansowego.
- Sprawowanie nadzoru nad obiegiem, ewidencją i przechowywaniem dokumentów oraz przestrzeganiem dyscypliny pracy.
- Przygotowywanie projektów uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych oraz nadzór nad ich wykonaniem.
- Nadzorowanie wszystkich czynności wykonywanych przez pracowników Referatu, w szczególności z zakresu rachunkowości.
- Przygotowywanie zarządzeń w sprawie zmian budżetu Gminy.
- Nadzór finansowo-księgowy nad rozliczania Funduszu Sołeckiego.
- Nadzorowanie terminowego przekazywania i uaktualniania Zarządzeń Burmistrza Miasta i Gminy opracowywanych w Referacie Finansowym, zamieszczanych w BiP-ie.
- Sporządzanie list płac wynagrodzeń pracowników Urzędu Miasta i Gminy.
- Wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzenia pracowników Urzędu Miasta i Gminy.
- Sporządzanie i terminowe przekazywanie deklaracji do PFRON.
- Terminowe sporządzanie i przekazywanie danych niezbędnych na potrzeby ZFŚS.
- Roczne rozliczanie podatkowe pracowników z osiągniętych dochodów: PIT-11, PIT -4R.
- Sporządzanie Rp-7 dla pracowników Urzędu Miasta i Gminy.
- Miesięczne rozliczanie należności do ZUS, sporządzanie deklaracji oraz ich korekt.
- Inne zadania zlecone przez Skarbnika Gminy.