ST. DS. OCHRONY ŚRODOWISKA
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
1. Prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustaw: ustawy o ochronie przyrody, ustawy Prawo ochrony Środowiska, ustawy o odpadach, ustawy utrzymania czystości i porządku w gminach, ustawy prawo wodne, ustawy o lasach (dotyczących nieruchomości stanowiących własność Gminy Ruciane-Nida stanowiących użytek: lasy).
2. Wydawanie pozwoleń na usunięcie drzew/krzewów zgodnie z art. 83 ust.1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r.
o ochronie przyrody.
3. Wymierzanie opłat i kar pieniężnych za usuwanie drzew lub krzewów bez wymaganego zezwolenia.
4. Prowadzenie spraw z zakresu opłat za korzystanie ze środowiska dotyczących ilości i rodzaju gazów lub pyłów wprowadzanych do powietrza ze spalania paliw w kotłach (piecach): Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida oraz Centrum Informacji Turystycznej w Rucianem-Nidzie.
5. Wydawanie opinii odnośnie usuwania drzew i krzewów z terenów nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków dla Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
6. Koordynacja prac w zakresie utrzymania zieleni miejskiej na terenach stanowiących własność Gminy Ruciane-Nida - wykonywanie zabiegów pielęgnacyjnych drzew i krzewów w myśl art. 82. ust. 1a., koszenie terenów zielonych, nasadzenia drzew, krzewów i kwiatów wykonywanych przez Zakład Usług Komunalnych w Rucianem-Nidzie oraz inne podmioty gospodarcze.
7. Prowadzenie spraw związanych z nakazem usunięcia odpadów z miejsc nieprzeznaczonych do ich składowania lub magazynowania.
8. Wyjaśnienia, interpretacje, opinie, akty prawne dotyczące ochrony wód i gospodarowania wodami.
9. Udzielanie informacji o środowisku i jego ochronie, prowadzenie monitoringu w zakresie ochrony środowiska.
10. Nadzór nad obiektami i urządzeniami komunalnymi z zakresu ochrony środowiska.
11. Opiniowanie Wojewódzkich, Powiatowych i Gminnych Programów Ochrony Środowiska.
12. Opiniowanie Planów Ruchu Zakładu Górniczego - wydawanie postanowień.
13. Nadzór nad programami, projektami, analizami z zakresu Ochrony Środowiska.
14. Udział w rozprawach wodno-prawnych prowadzonych przez Starostwo Powiatowe w Piszu odnośnie wód płynących, inwestycji gminnych i innych.
15. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji środowiskowych.
16. Sporządzanie i przesyłanie sprawozdań z zakresu ochrony środowiska.
17. Prowadzenie procedur w zakresie udzielania zezwoleń na prowadzenie działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych.
18. Przeprowadzanie systematycznych kontroli przedsiębiorców prowadzących działalność regulowaną oraz prowadzenie postępowań w przypadku naruszania zapisów w wydanych zezwoleniach.
19. Weryfikację składanych przez przedsiębiorców sprawozdań z rzeczywistymi danymi będącymi w posiadaniu stacji zlewnych.
20. Bieżące informowanie pracownika ds. działalności gospodarczej w Referacie Finansowym o wydanych
i cofniętych zezwoleniach, w celu dokonania właściwego wpisu do CEIDG.
21. Prowadzenie Gminnej ewidencji zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków.