Zarządzenie Nr 8/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida
z dnia: 11 lutego 2022 r.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 ze zm.), art. 18 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 21 listopada 1967 roku o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej (t. j. Dz. U. z 2021 poz. 372 ze zm.) i § 6 pkt 1 i 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 stycznia 2004 r. w sprawie ogólnych zasad wykonywania zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony (Dz. U. Nr 16, poz. 152) oraz § 8 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie gotowości obronnej państwa (Dz. U. Nr 219, poz. 2218) i Zarządzenia Nr 243/12 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 28 września 2012 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu stałych dyżurów w województwie warmińsko-mazurskim na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa, Zarządzenia Nr 4/2013 Starosty Powiatu Piskiego z dnia 15 lutego 2013 r. w sprawie organizacji i funkcjonowania systemu stałego dyżuru w powiecie piskim na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa, zarządza się co następuje:
§1.
Dla potrzeb uruchomienia procedur związanych z podwyższaniem gotowości obronnej państwa oraz w celu zapewnienia ciągłości i przekazywania decyzji organów uprawnionych do uruchamiania realizacji zadań ujętych w Planie Reagowania Obronnego Rzeczypospolitej Polskiej oraz w Planie Operacyjnym Funkcjonowania Gminy Ruciane-Nida w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny, zwany dalej ,,Planem Operacyjnym”, organizuje się w Gminie Ruciane-Nida system ,,Stałych Dyżurów” Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida, zwany dalej ,,systemem”.
§2.
- ,,Stały Dyżur” Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida stanowi element w procesie przekazywania jednostkom organizacyjnym Gminy Ruciane-Nida zadań określonych w Planie Operacyjnym, a także przekazywania zwrotnych potwierdzeń otrzymania decyzji i informacji o sposobie ich wykonania.
- Jednostki organizacyjne, o których mowa w ust. 1 stanowią:
- Zakład Gospodarki Komunalnej w Rucianem-Nidzie Sp. z o.o.;
- Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Rucianem-Nidzie;
- Zespół Ekonomicznej Obsługi Szkół i Przedszkoli;
- Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Rucianem-Nidzie;
- Dom Kultury w Rucianem-Nidzie.
§3.
- Przygotowanie stałego dyżuru przez jednostki organizacyjne, o których mowa w 2 ust. 2 niniejszego zarządzenia, obejmuje:
- Określenie struktury organizacyjnej i podległości stałego dyżuru;
- Określenie zadań stałego dyżuru oraz miejsca jego pełnienia;
- Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za organizację systemu stałego dyżuru oraz osób wchodzących w skład stałego dyżuru;
- Opracowanie wykazu osób upoważnionych do uruchomienia stałego dyżuru po godzinach pracy wraz z ich danymi teleadresowymi;
- Ustalenie sposobu osiągania gotowości stałego dyżuru do podjęcia i realizacji zadań oraz zorganizowanie systemu powiadamiania;
- Wyznaczenie, przygotowanie i utrzymanie właściwego stanu technicznego pomieszczeń na potrzeby stałego dyżuru oraz wyposażenie ich w niezbędne środki łączności, informatyki, a także urządzenia biurowe;
- Zapewnienie w miarę posiadanych możliwości rezerwowych źródeł zasilania w energię elektryczną dla urządzeń łączności i informatyki oraz awaryjnego systemu oświetlenia pomieszczeń;
- Wyznaczenie dyżurnych środków transportowych dla potrzeb stałego dyżuru;
- Utrzymania niezbędnych sił i środków do rozwinięcia i odtwarzania systemów łączności oraz ochrony miejsc funkcjonowania stałego dyżuru;
- Opracowanie dokumentacji stałego dyżuru;
- Szkolenie teoretyczne i praktyczne składu osobowego stałego dyżuru;
- Sprawdzenie i kontrolowanie gotowości do uruchomienia i działania stałego dyżuru.
- W jednostkach organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 2 niniejszego zarządzenia, w przypadku braku możliwości przygotowania stałego dyżuru według zasad wymienionych w ust. 1 dopuszcza się możliwość tworzenia punktów całodobowej pracy jednostek organizacyjnych zwanych dalej ,,punktami”. Zasady działania i organizacji punktów określi kierownik jednostki organizacyjnej tworzący punkt w porozumieniu z Burmistrzem Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
§4.
- Stały Dyżur uruchamia się:
- W stanie stałej gotowości obronnej państwa – w celach szkoleniowych, kontrolnych lub sprawdzających;
- na żądanie organu upoważnionego do zarządzenia kontroli w zakresie określonym w upoważnieniu;
- na żądanie Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
- W czasie podwyższania gotowości obronnej państwa – na polecenie Wojewody Warmińsko-Mazurskiego, w celu przekazywania decyzji, o których mowa w § 1 zarządzenia.
- Jednostki organizacyjne, o których mowa w § 2 ust. 2, otrzymują w systemie polecenia i decyzje od Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida i samodzielnie przekazują zwrotne informacje o stanie ich realizacji.
- Żądanie Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w zakresie uruchomienia systemu przekazywane jest drogą telefoniczną, faxem, elektroniczną lub radiową.
- Obieg informacji w systemie stałych dyżurów w gminie Ruciane-Nida po jego uruchomieniu przedstawia załącznik nr 1 do zarządzenia.
§5.
- Do Stałego Dyżuru Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida wyznacza się pracowników ze stanu osobowego Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida:
- Anna Olszak-Waszkiewicz;
- Agnieszka Olszak;
- Malwina Tumińska;
- Justyna Sajdak;
- Anna Fiodorow;
- Wioleta Moroz;
- Marlena Paradowska.
- Miejscem funkcjonowania ,,Stałego Dyżuru” jest pokój nr 15 – Sekretariat Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
- Dla potrzeb ,, Stałego Dyżuru „ przydziela się środek transportu - pojazd służbowy
Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida – samochód osobowy marki Hyundai i30 o numerze rejestracyjnym NPI 20444.
§6.
- Stały Dyżur uruchomiony przez organ przygotowujący Główne Stanowisko Kierowania w stałej siedzibie i w zapasowym miejscu pracy, zwane dalej ,,GSK”, staje się zespołem zadaniowym GSK po uruchomieniu systemu kierowania obroną państwa, o którym mowa w odrębnych przepisach. Dla potrzeb szkoleniowych Stały Dyżur otrzymuje nazwę ,,Zespołu Stałego Dyżuru”.
- W przypadku podjęcia decyzji o przejściu na Główne Stanowisko Kierowania
w Zapasowym Miejscu Pracy, przewiduje się także przeniesienie Stałego Dyżuru.
§7.
- Burmistrz Miasta i Gminy jest odpowiedzialny za koordynowanie procesu przygotowania, organizacji oraz uruchamiania systemu w gminie Ruciane-Nida.
- Inspektor ds. obrony cywilnej przygotuje szczegółowe zasady organizacji i funkcjonowania Stałego Dyżuru Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
§8.
- Kierownicy jednostek organizacyjnych, o których mowa w § 2 ust. 2:
- Zorganizują i dostosują stały dyżur do zasad określonych w niniejszym zarządzeniu;
- Zaktualizują dokumentację stałego dyżuru;
- Zorganizują współdziałanie w zakresie realizacji zadań w ramach systemu;
- Zaktualizują i wzajemnie przekażą sobie dane teleadresowe stałych dyżurów bezpośrednio lub pośrednio ze sobą współdziałających, z wykorzystaniem ,,Zawiadomienia o danych/zmianie danych teleadresowych stałego dyżuru” stanowiący Załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia;
- Przekazywanie danych teleadresowych stałych dyżurów realizuje się poprzez przesłanie do Burmistrza miasta i Gminy Ruciane-Nida ,,zawiadomienia”:
- Niezwłocznie po każdej zmianie danych;
- Nie rzadziej niż raz w roku w terminie do 1 marca, w przypadku braku wystąpienia zmian w danych teleadresowych.
§9.
Wykonanie zarządzenia powierza się Inspektorowi ds. obrony cywilnej Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
§10.
Traci moc Zarządzenie Nr 4/2020 Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida z dnia 17 stycznia 2020 r. w sprawie utworzenia systemu stałych dyżurów Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa oraz realizacji zadań obronnych wynikających z wyższych stanów gotowości obronnej państwa.
§11.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
/-/ Piotr Feliński
Burmistrz Miasta i Gminy
Ruciane - Nida
- Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 8.pdf (pdf) 11 lut 2022 14:07 0,08 MB
- Załącznik nr 2 do zarządzenia 8.pdf (pdf) 11 lut 2022 14:07 0,09 MB