IV/7/2011
z dnia: 26 stycznia 2011 r.
w sprawie: określenia trybu postępowania o udzielenie dotacji celowej podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań Gminy, innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania.
Na podstawie art.18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 roku Nr 142, poz.1591 ze zm.) oraz art. 221 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 roku Nr 157 poz. 1240 ze zm.) Rada Miejska Ruciane-Nida uchwala, co następuje:
§ 1.
Podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku mogą być udzielane z budżetu Gminy Ruciane-Nida dotacje na cele publiczne, związane z realizacją zadań gminy, innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
§ 2.
1. Dotacja na realizację zadań, o których mowa w § 1, może zostać udzielona na pisemny wniosek podmiotu niezaliczanego do sektora finansów publicznych i niedziałającego w celu osiągnięcia zysku.
2. Wnioski o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań Gminy, o których mowa w § 1, można składać, z zastrzeżeniem ust. 3, w terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy, w którym ma być udzielona dotacja.
3. W 2011 roku wnioski, o których mowa w ust. 2, można składać w terminie do 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały.
4. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:
1) dane dotyczące wnioskodawcy, w tym pełną nazwę podmiotu, adres, wskazanie formy prawnej, numer rachunku bankowego oraz dane osoby lub osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;
2) opis prowadzonej działalności;
3) szczegółowy opis zakresu rzeczowego zadania publicznego proponowanego do realizacji,
4) termin i miejsce realizacji zadania;
5) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania;
6) informację o posiadanych zasobach pieniężnych i rzeczowych wskazujących na możliwość realizacji zadania;
7) proponowaną wysokość dotacji z budżetu Gminy Ruciane-Nida na realizację zadania;
8) podpis osoby lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.
5. Do wniosku należy dołączyć:
1) aktualny statut lub inny dokument założycielski, organizacyjny lub rejestracyjny wnioskodawcy, z którego wynikają jego zadania, zakres działalności oraz uprawnienia do składania oświadczeń woli.
2) oświadczenie, że wnioskodawca jest podmiotem niedziałającym w celu osiągnięcia zysku.
6. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w wyznaczonym terminie dodatkowych dokumentów, bądź informacji.
7. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub innych wad wniosku, Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia.
8. Nie usunięcie w wyznaczonym terminie uchybień lub wad powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
9. Złożone wnioski są rozpatrywane przez Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida, z zastrzeżeniem ust. 10, na etapie opracowywania projektu budżetu.
10. Wnioski złożone w terminie, o którym mowa ust. 3, są rozpatrywane przez Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w terminie 30 dni od dnia ich złożenia.
11. Przy rozpatrzeniu wniosku uwzględnia się:
1) możliwości finansowe Gminy Ruciane-Nida;
2) znaczenie zadania dla realizowanych przez Gminę celów publicznych;
3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania;
4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę.
12. Pozytywnie rozpatrzone wnioski mogą stanowić podstawę ujęcia kwot dotacji w projekcie uchwały budżetowej lub w uchwale budżetowej Gminy Ruciane-Nida.
§ 3.
1. Przekazanie dotacji następuje na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę, w terminie określonym w umowie zawartej z podmiotem dotowanym, sporządzonej zgodnie z przepisem art. 221 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.
2. Strony umowy mogą postanowić o przekazaniu dotacji w transzach.
§ 4.
1. W takcie realizacji zadania, jak i po jego realizacji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida ma prawo kontroli wykonania zadania i sposobu wykorzystania dotacji.
2. Podmiot dotowany zobowiązany jest udostępnić na każde żądanie Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida, lub osoby przez niego upoważnionej, wszelką dokumentację niezbędną do dokonania kontroli prawidłowości wykonania zadania i sposobu wykorzystania dotacji.
3. Zakres kontroli, o której mowa w ust. 1, może obejmować:
1) zgodność wykonywania zadania z umową, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej uchwały;
2) sposób udokumentowania realizacji zadania;
3) sposób wykorzystania dotacji otrzymanej z budżetu Gminy Ruciane-Nida.
4. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.
5. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli niezgodności realizacji zadania z postanowieniami umowy, Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida ma prawo do:
1) wezwania podmiotu dotowanego do natychmiastowego usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
2) rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
§ 5.
Rozliczenie dotacji następuje po wykonaniu zleconego zadania i przedłożeniu w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida:
1. uwierzytelnionych kserokopii faktur lub rachunków, które zostały opłacone w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji i które potwierdzają poniesienie kosztów związanych z realizacją zadania.
2. zbiorczego zestawienia faktur i rachunków, o których mowa w pkt. 1,
3. sprawozdania z wykonania zadania, sporządzonego według wzoru określonego w załączniku do umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej uchwały.
§ 6.
1. Postępowanie o udzielenie dotacji i jej rozliczenie jest jawne.
2. Jawność postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenie będzie realizowana, w szczególności poprzez:
1) podanie do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.ruciane-nida.pl oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida wykazu podmiotów, które złożyły wnioski o udzielenie dotacji;
2) podanie do publicznej wiadomości, w sposób określony w pkt 1, informacji o przyznaniu dotacji podmiotowi, o którym mowa w § 1 niniejszej uchwały, w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 uchwały;
3) podanie do publicznej wiadomości, w sposób określony w pkt 1, sprawozdania z wykonania zadania złożonego przez podmiot dotowany;
4) zapewnienie wglądu do dokumentacji zgromadzonej w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida związanej przebiegiem postępowania o udzielanie dotacji i sposobem jej rozliczenia, poza treściami chronionymi obowiązującymi przepisami prawa.
§ 7.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
§ 8.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałającym w celu osiągnięcia zysku mogą być udzielane z budżetu Gminy Ruciane-Nida dotacje na cele publiczne, związane z realizacją zadań gminy, innych niż określone w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
1. Dotacja na realizację zadań, o których mowa w § 1, może zostać udzielona na pisemny wniosek podmiotu niezaliczanego do sektora finansów publicznych i niedziałającego w celu osiągnięcia zysku.
2. Wnioski o udzielenie dotacji celowej na realizację zadań Gminy, o których mowa w § 1, można składać, z zastrzeżeniem ust. 3, w terminie do dnia 20 września roku poprzedzającego rok budżetowy, w którym ma być udzielona dotacja.
3. W 2011 roku wnioski, o których mowa w ust. 2, można składać w terminie do 30 dni od dnia wejścia w życie niniejszej uchwały.
4. Wniosek o udzielenie dotacji powinien zawierać w szczególności:
1) dane dotyczące wnioskodawcy, w tym pełną nazwę podmiotu, adres, wskazanie formy prawnej, numer rachunku bankowego oraz dane osoby lub osób uprawnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy;
2) opis prowadzonej działalności;
3) szczegółowy opis zakresu rzeczowego zadania publicznego proponowanego do realizacji,
4) termin i miejsce realizacji zadania;
5) kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania;
6) informację o posiadanych zasobach pieniężnych i rzeczowych wskazujących na możliwość realizacji zadania;
7) proponowaną wysokość dotacji z budżetu Gminy Ruciane-Nida na realizację zadania;
8) podpis osoby lub osób upoważnionych do składania oświadczeń woli w imieniu wnioskodawcy.
5. Do wniosku należy dołączyć:
1) aktualny statut lub inny dokument założycielski, organizacyjny lub rejestracyjny wnioskodawcy, z którego wynikają jego zadania, zakres działalności oraz uprawnienia do składania oświadczeń woli.
2) oświadczenie, że wnioskodawca jest podmiotem niedziałającym w celu osiągnięcia zysku.
6. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w wyznaczonym terminie dodatkowych dokumentów, bądź informacji.
7. W przypadku stwierdzenia uchybień formalnych lub innych wad wniosku, Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida wyznacza termin i wzywa wnioskodawcę do ich usunięcia.
8. Nie usunięcie w wyznaczonym terminie uchybień lub wad powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.
9. Złożone wnioski są rozpatrywane przez Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida, z zastrzeżeniem ust. 10, na etapie opracowywania projektu budżetu.
10. Wnioski złożone w terminie, o którym mowa ust. 3, są rozpatrywane przez Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w terminie 30 dni od dnia ich złożenia.
11. Przy rozpatrzeniu wniosku uwzględnia się:
1) możliwości finansowe Gminy Ruciane-Nida;
2) znaczenie zadania dla realizowanych przez Gminę celów publicznych;
3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w relacji do zakresu rzeczowego zadania;
4) ocenę możliwości realizacji zadania przez wnioskodawcę.
12. Pozytywnie rozpatrzone wnioski mogą stanowić podstawę ujęcia kwot dotacji w projekcie uchwały budżetowej lub w uchwale budżetowej Gminy Ruciane-Nida.
1. Przekazanie dotacji następuje na rachunek bankowy wskazany przez wnioskodawcę, w terminie określonym w umowie zawartej z podmiotem dotowanym, sporządzonej zgodnie z przepisem art. 221 ust. 3 ustawy o finansach publicznych.
2. Strony umowy mogą postanowić o przekazaniu dotacji w transzach.
1. W takcie realizacji zadania, jak i po jego realizacji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida ma prawo kontroli wykonania zadania i sposobu wykorzystania dotacji.
2. Podmiot dotowany zobowiązany jest udostępnić na każde żądanie Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida, lub osoby przez niego upoważnionej, wszelką dokumentację niezbędną do dokonania kontroli prawidłowości wykonania zadania i sposobu wykorzystania dotacji.
3. Zakres kontroli, o której mowa w ust. 1, może obejmować:
1) zgodność wykonywania zadania z umową, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej uchwały;
2) sposób udokumentowania realizacji zadania;
3) sposób wykorzystania dotacji otrzymanej z budżetu Gminy Ruciane-Nida.
4. Z czynności kontrolnych sporządza się protokół.
5. W przypadku stwierdzenia w trakcie kontroli niezgodności realizacji zadania z postanowieniami umowy, Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida ma prawo do:
1) wezwania podmiotu dotowanego do natychmiastowego usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości,
2) rozwiązania umowy ze skutkiem natychmiastowym.
Rozliczenie dotacji następuje po wykonaniu zleconego zadania i przedłożeniu w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida:
1. uwierzytelnionych kserokopii faktur lub rachunków, które zostały opłacone w całości lub w części ze środków pochodzących z dotacji i które potwierdzają poniesienie kosztów związanych z realizacją zadania.
2. zbiorczego zestawienia faktur i rachunków, o których mowa w pkt. 1,
3. sprawozdania z wykonania zadania, sporządzonego według wzoru określonego w załączniku do umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 niniejszej uchwały.
1. Postępowanie o udzielenie dotacji i jej rozliczenie jest jawne.
2. Jawność postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenie będzie realizowana, w szczególności poprzez:
1) podanie do publicznej wiadomości poprzez umieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie bip.ruciane-nida.pl oraz wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida wykazu podmiotów, które złożyły wnioski o udzielenie dotacji;
2) podanie do publicznej wiadomości, w sposób określony w pkt 1, informacji o przyznaniu dotacji podmiotowi, o którym mowa w § 1 niniejszej uchwały, w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy, o której mowa w § 3 ust. 1 uchwały;
3) podanie do publicznej wiadomości, w sposób określony w pkt 1, sprawozdania z wykonania zadania złożonego przez podmiot dotowany;
4) zapewnienie wglądu do dokumentacji zgromadzonej w Urzędzie Miasta i Gminy Ruciane-Nida związanej przebiegiem postępowania o udzielanie dotacji i sposobem jej rozliczenia, poza treściami chronionymi obowiązującymi przepisami prawa.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ruciane-Nida.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Waldemar Kukiełko
Pliki do pobrania:
- Załącznik nr 1 WNIOSEK (doc) 2 lut 2011 11:29 0,05 MB
- Załącznik nr 2 ROZLICZENIE DOTACJI (doc) 2 lut 2011 11:30 0,04 MB