STANOWISKO DS. OBSŁUGI PRAWNEJ
ZAKRES CZYNNOŚCI
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
- Opiniowanie projektów uchwał Rady oraz projektów zarządzeń Burmistrza.
- Opiniowanie projektów regulaminów wewnętrznych i procedur obowiązujących w Urzędzie.
- Opiniowanie projektów umów cywilnoprawny zawieranych przez Burmistrza, m.in. pod kątem zagrożeń z tytułu kar umownych, gwarancji, rękojmi, sposobu rozwiązania/ wypowiedzenia umowy oraz przygotowanie projektów umów, zarządzeń, uchwał, etc.
- Przygotowywanie, prowadzenie i reprezentowanie spraw Gminy przed sądami i organami administracji rządowej.
- Doradztwo prawne, konsultacje i udzielanie opinii prawnych w sprawach związanych z działalnością Rady, Burmistrza i Urzędu w zależności od potrzeb.
- Udzielanie wyjaśnień i informacji pracownikom Urzędu w kwestiach prawnych związanych z wykonywanymi obowiązkami na poszczególnych stanowiskach.
- Uczestniczenie w sesjach Rady i innych posiedzeniach organów Gminy.
- Prowadzenie szkoleń pracownikom Urzędu oraz Radnym w zakresie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego.
- Udzielanie porad prawnych mieszkańcom Gminy (w każdy drugi piątek miesiąca).