ST. DS. GOSPODARKI GRUNTAMI
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
1. Prowadzenie spraw wynikających z zakresu ustaw o gospodarce nieruchomościami w odniesieniu do gruntów stanowiących własność gminy Ruciane-Nida.
a) prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem, oddawaniem w użytkowanie wieczyste i nabywaniem nieruchomości na rzecz gminy Ruciane-Nida, zgodnie z uchwałami Rady Miejskiej,
b) prowadzenie ewidencji sprzedanych i oddanych w użytkowanie wieczyste gruntów i nieruchomości z terenu miasta i gminy,
c) organizowanie przetargów dotyczących zbywania nieruchomości gruntowych i zabudowanych,
d) przygotowywanie dokumentów oraz ustalanie terminów pomiędzy upoważnionymi przedstawicielami gminy
a notariuszem do zawarcia aktów notarialnych,
e) wydawanie decyzji w sprawie ustanawiania prawa własności lub użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych dla osób prawnych,
f) ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste gruntu,
g) sporządzanie przypisów: opłat za użytkowanie wieczyste, podatku VAT i czynszu dzierżawnego oraz przekazywanie ich do Referatu Finansowego.
h) prowadzenie rejestrów gruntów będących w użytkowaniu wieczystym.
2. Prowadzenie spraw związanych z przekształcaniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
3. Przejmowanie nieruchomości gruntowych i zabudowanych na mienie gminy od innych jednostek i osób prawnych oraz osób fizycznych.
4. Naliczanie opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej uchwaleniem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
5. Współpraca z Referatem Finansowym w zakresie naliczanie podatku VAT.
6. Prowadzenie spraw związanych z wyceną nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży lub do oddania
w użytkowanie wieczyste.