PRZYJMOWANIE I ZAŁATWIANIE SPRAW
Sprawy przyjmowane i załatwiane są w kancelarii przedszkola od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00
- Korespondencję przyjmuje dyrektor, a pod jego nieobecność sekretarz przedszkola.
- Przyjmując przesyłki przekazywane drogą pocztową, zwłaszcza polecone i wartościowe, osoba uprawniona sprawdza prawidłowość zaadresowania oraz stan opakowania.
- Dyrektor przedszkola otwiera wszystkie przesyłki z wyjątkiem:
- Adresowanych imiennie, które przekazuje adresatom,
- Wartościowych, lub stanowiących tajemnicę służbową (poufne),
- Potwierdzenie otrzymania pisma osoba uprawniona daje na żądanie składającego pismo.
- Dyrektor segreguje wpływającą korespondencję według jej treści i przekazuje właściwym osobom.
Załatwianie spraw
- Przy pisemnym załatwianiu sprawy stosuje się następujące formy:
- Odręczną,
- Korespondencyjną,
- Forma odręczna jest skróconym sposobem załatwiania sprawy i polega na sporządzeniu, po zarejestrowaniu sprawy- bezpośrednio na otrzymanym piśmie- zwięzłej odpowiedzi załatwiającej sprawę, lub na sporządzeniu na nim odręcznej notatki wskazującej sposób jej załatwienia.
- Forma korespondencyjna polega na sporządzeniu pisma załatwiającego sprawę.
- Załatwienie sprawy może być:
- Tymczasowe - gdy zachodzi potrzeba przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego,
- Ostateczne - gdy odpowiedź udzielona stronie załatwia sprawę co do jej istoty albo w inny sposób kończy sprawę w danej instancji.
- Po sporządzeniu kopii pisma lub dokumentu należy umieścić pod tekstem klauzulę zgodności z oryginałem, a także datę, podpis osoby stwierdzającej zgodność treści.
- Sprawy załatwiane są według kolejności ich wpływu i stopnia pilności.
- Każdą sprawę załatwia się oddzielnym pismem bez łączenia jej z inną sprawą, nie mającą bezpośredniego związku.
- Pismo załatwiające sprawę powinno być zawierać:
- Nagłówek - druk lub podłużną pieczątkę nagłówkową,
- Znak sprawy,
- Powołanie się na znak i datę pisma, którego odpowiedź dotyczy,
- Datę podpisania pisma przez osobę upoważnioną,
- Określenie odbiorcy wraz z adresem, treść pisma,
- Podpis (imię i nazwisko, stanowisko służbowe)