Informacja dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych dotycząca umów na odbiór odpadów
W związku z odstąpieniem przez Radę Miejską Ruciane-Nida od zamiaru przejęcia przez gminę obowiązku odbioru odpadów z nieruchomości niezamieszkałych (sklepy, szkoły, hotele, restauracje itp.) informuję, iż nadal obowiązuje konieczność posiadania umów na odbiór nieczystości stałych z przedsiębiorcą posiadającym stosowne pozwolenia.
W myśl art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r., poz. 1399 ze zm.) właściciele nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy, podlegają obowiązkowi udokumentowania korzystania z usług wywozu odpadów przez okazanie stosownych umów i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Zgodnie z art. 10 ust. w/w 2 ustawy pozbywanie się powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych w sposób niezgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi wypełnia znamiona wykroczenia i podlega karze grzywny.
W związku z powyższym będą prowadzone kontrole w zakresie wypełniania obowiązków spoczywających na właścicielach nieruchomości wynikających z przepisów prawa.
Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida
/-/ Piotr Ryszard Feliński