ZAWIADOMIENIE O SESJI
Przewodniczący
Rady Miejskiej Ruciane-Nida
OR. 0002.8.2016
Ruciane-Nida, 31 maja 2016 r.
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
( t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 ze zm.) zwołuję na dzień 15 czerwca 2016 r. (środa)
o godz.13 00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida XXVI sesję Rady Miejskiej Ruciane-Nida.
Proponowany porządek obrad:
A. Część organizacyjna:
1. Otwarcie obrad i stwierdzenie ich prawomocności.
2. Wybór sekretarza obrad.
3. Przyjęcie porządku obrad (po dokonaniu proponowanych zmian lub uzupełnień).
4. Przyjęcie protokołu z XXIII sesji Rady Miejskiej w dniu 27 kwietnia 2016r. oraz z
V nadzwyczajnej (XXIV kolejnej) sesji w dniu 12 maja 2016 r.
5. Odpowiedź na interpelacje radnych zgłoszone na XXIII sesji Rady Miejskiej w dniu
27 kwietnia 2016 r.
B. Część sprawozdawczo-informacyjna:
6. Sprawozdanie Burmistrza MiG Ruciane-Nida z działalności między sesjami.
7. Sprawozdanie finansowe Gminy Ruciane-Nida za 2015 rok oraz sprawozdanie
z wykonania budżetu Gminy Ruciane-Nida za 2015 rok:
1)przedstawienie sprawozdania finansowego Gminy Ruciane-Nida za 2015 rok oraz
sprawozdania z wykonania budżetu za 2015 rok wraz z informacją o stanie mienia
komunalnego,
2)opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o przedłożonym przez Burmistrza
sprawozdaniu z wykonania budżetu za 2015 r.,
3)opinia Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej,
4)dyskusja,
5) podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenie sprawozdania finansowego Gminy
Ruciane-Nida za 2015 r. oraz sprawozdania z wykonania budżetu .wraz z informacją
o stanie mienia Gminy.
8. Rozpatrzenie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w sprawie udzielenia
absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy Ruciane-Nida z tytułu wykonania
budżetu za 2015 rok:
1)przedstawienie wniosku przez przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
2)opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o wniosku Komisji Rewizyjnej,
3)dyskusja nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej,
4)podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Burmistrzowi Miasta i Gminy
Ruciane-Nida z tytułu wykonania budżetu za 2015 rok.
C. Część uchwałodawcza :
9.Rozpatrzenie projektów i podjęcie uchwał w następujących sprawach:
-
zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, ustalenia obowiązkowego wymiaru godzin pedagogom, psychologom, logopedom i doradcom zawodowym,
-
zatwierdzenia wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Rucianem-Nidzie,
-
określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
-
uchwalenia Statutu Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w
Rucianem-Nidzie,
-
przyjęcia Oceny Zasobów Pomocy Społecznej w gminie Ruciane-Nida,
-
określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części,
-
przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ruciane-Nida ul. Boczna, Rybacka, Dybówek,
-
przystąpienia do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części miasta Ruciane-Nida - Kowalik II,
-
przystąpienia do zmiany części studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Ruciane-Nida,
-
gospodarki gruntami i nieruchomościami.
D. Statutowe elementy obrad:
10. Interpelacje radnych.
11. Wnioski i zapytania radnych.
12. Wolne wnioski i zapytania mieszkańców.
13. Odpowiedzi, wyjaśnienia, informacje.
14. Zamknięcie obrad.
Przewodniczący Rady Miejskiej
/-/ mgr inż. Jacek Małż
Niniejsze zawiadomienie stanowi zarazem zaproszenie mieszkańców Gminy Ruciane-Nida do uczestnictwa w obradach.