Obwieszczenie
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY I ZAGOSPODAROWANIA TERENU
Na podstawie art. 4 ust.2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 503 z późn.zm.) i art. 104 kpa § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2000 z późn.zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 16.02.2023 r. Pana Krzysztofa Czaporowskiego. reprezentującego Nadleśnictwo Maskulińskie z siedzibą na ul. Rybackiej 1, 12-220 Ruciane-Nida
U S T A L A M
lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na:
budowie punktu czerpania wody w leśnictwie Guzianka służącego wzmocnieniu systemu przeciwpożarowego i zapobieganiu katastrofom w Puszczy Piskiej, w skład której wchodzi budowa drogi dojazdowej-pożarowej, budowa placu manewrowego do zawracania wozów bojowych oraz budowa studni z czerpnią wraz z rurą dopływową z jeziora na części działek ewidencyjnych nr 160/1, 1011/2, 3160/3, 3161/2 w obrębie geodezyjnym 5-Krzyże, Ruciane-Nida – obszar wiejski oraz części działki ewidencyjnej nr 127 (Jezioro Nidzkie) w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.
- Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji.
Budowa punktu czerpania wody w leśnictwie Guzianka służącego wzmocnieniu systemu przeciwpożarowego i zapobieganiu katastrofom w Puszczy Piskiej, w skład której wchodzi budowa drogi dojazdowej-pożarowej, budowa placu manewrowego do zawracania wozów bojowych oraz budowa studni z czerpnią wraz z rurą dopływową z jeziora.
Inwestycja stanowi cel publiczny o znaczeniu lokalnym stosownie do art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 503 z późn.zm.). Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt. 4 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami 21 sierpnia 1997 r. (t.j. Dz.U. z 2021 r. poz. 1899 z późn.zm.).
- Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu.
Budowa punktu czerpania wody w leśnictwie Guzianka służącego wzmocnieniu systemu przeciwpożarowego i zapobieganiu katastrofom w Puszczy Piskiej, w skład której wchodzi budowa drogi dojazdowej-pożarowej, budowa placu manewrowego do zawracania wozów bojowych oraz budowa studni z czerpnią wraz z rurą dopływową z jeziora na części działek ewidencyjnych nr 160/1, 1011/2, 3160/3, 3161/2 w obrębie geodezyjnym 5-Krzyże, Ruciane-Nida – obszar wiejski oraz części działki ewidencyjnej nr 127 (Jezioro Nidzkie) w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski. Inwestycja służyć ma celom przeciwpożarowym tj. pełnić ma funkcję wzmocnienia systemu przeciwpożarowego i zapobieganiu katastrofom w Puszczy Piskiej. W skład przedmiotowej inwestycji wchodzić będą obiekty liniowe oraz urządzenia wodne tj. obiekty służące do ujmowania wód powierzchniowych.
- Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych
- Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego
Nie ustala się.
- Parametry techniczne inwestycji:
- Dla drogi dojazdowej - pożarowej:
- długość – do 300,0 m,
- szerokość – do 3,5 m,
- nawierzchnia z kruszywa naturalnego lub płyt wielootworowych typu YOMB,
- dopuszcza się możliwość wykonania mijanek, umożliwiających bezkolizyjne wymijanie się pojazdów poruszających się w przeciwnych kierunkach zgodnie z §7 ust. 2 pkt. 6 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1065).
- Dla placu manewrowego:
- powierzchnia – do 1000 m2,
- nawierzchnia z kruszywa naturalnego lub płyt wielootworowych typu YOMB,
- wymiary placu manewrowego należy projektować zgodnie z 7 ust. 2 pkt. 5 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1065).
- Dla studni z czerpnią:
- średnica – do 2,0 m,
- głębokość – do 6,0 m,
- materiał: prefabrykowane kręgi żelbetowe.
- Dla rury dopływowej z jeziora:
- długość – do 40,0 m,
- średnica – do 400 mm,
- materiał: utwardzone rury PCV.
- zakończenie wlotu rury dopływowej kratą stalową.
- dopuszcza się możliwość oznakowania wlotu rury dwoma ostrzegawczymi słupkami stalowymi o średnicy do 10 cm i wysokości do 2,0 m nad poziomem lustra wody.
- Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
- W zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 2556, z późn. zm.).
- W zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 916 z późn. zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
- Inwestycja znajduje się w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich, na obszarze, którego obowiązują przepisy Uchwały Nr XXX/671/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 września 2017 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich (Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 4145).
- Inwestycja znajduje się w granicach Rezerwatu „Jezioro Nidzkie”, powołanego aktami prawnymi MP z 1972 r. Nr 53, poz. 283 zmienionego Zarządzeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z dnia 26 kwietnia 2016 r. (Dz. Woj. Warm.-Maz. poz. 1887).
- Przedmiotową inwestycję należy realizować zgodnie z Decyzją Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska z dnia 23.01.2023 r. zezwalającą na odstępstwa od zakazów obowiązujących w rezerwacie przyrody „Jezioro Nidzkie” (znak pisma: DZP-WP.6205.110.2022.AL.2).
- Inwestycja znajduje się w granicach obszaru NATURA 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008 oraz obszaru NATURA 2000 tj. obszaru o znaczeniu dla Wspólnoty Ostoja Piska - kod obszaru PLH280048. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji o warunkach zabudowy przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszar Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż planowane przedsięwzięcie, nie będzie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida kierował następującymi przesłankami: budowa punktu czerpania wody do celów przeciwpożarowych i zapobieganiu katastrofom w Puszczy Piskiej. Zamierzenie inwestycyjne należy realizować zgodnie z zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2556, z późn. zm.), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 916 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr XXX/671/17 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 26 września 2017r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy i Jezior Piskich (Dz. Urz. Woj. Warm.-Maz. poz. 4145).
- Przedmiotowa inwestycja nie należy do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1839, z późn. zm.). W związku z tym inwestycja nie wymaga postępowania administracyjnego na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r., poz. 1029 z późn. zm.).
- Wszelkie przepisy z zakresu ochrony przyrody są przedmiotem rozważań Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.
- Wody opadowe i roztopowe z terenu inwestycji należy zagospodarować w sposób indywidualny bez możliwości niekontrolowanego spływu wód na działki sąsiednie.
- Przedmiotową inwestycję należy realizować z uwzględnieniem dopuszczalnych poziomów hałasu wynikających z przepisów odrębnych.
- W trakcie prac budowlanych inwestor realizujący przedsięwzięcie jest obowiązany uwzględnić ochronę środowiska na obszarze prowadzenia prac, a w szczególności ochronę gleby, zieleni, naturalnego ukształtowania terenu i stosunków wodnych.
- Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej
- Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
W granicach terenu inwestycji nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. 2022 r. poz. 840).
W przypadku odnalezienia obiektów historycznych lub obiektów archeologicznych należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić przedmiot, zabezpieczyć przedmiot i miejsce oraz poinformować stosowne organy zgodnie z art. 32 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 poz. 840).
- Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej
- Obsługa komunikacyjna: z drogi leśnej „Ruciane-Nida – Karwica”.
- Zaopatrzenie w wodę: ze studni z czerpnią lub pobór wody z jeziora na podstawie przepisów odrębnych.
- Odprowadzenie ścieków: nie dotyczy.
- Zaopatrzenie w energię elektryczną:nie dotyczy.
- Zaopatrzenie w ciepło: nie dotyczy.
- Zaopatrzenie w gaz: nie dotyczy.
- Zagospodarowanie odpadów stałych: nie dotyczy.
W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania oraz projektowanych sieci i urządzeń z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami przebudowy. Całość kosztów związanych z przebudową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń i sieci ponosi inwestor.
- Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich
Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego. Inwestor powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań polegających na pozbawieniu kogokolwiek dostępu do drogi publicznej.
- Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.
Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.
Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 215 – Subniecka warszawska.
Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 216 – Sandr Kurpie.
- Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych
- Realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi.
- Projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali dostosowanej do wielkości i charakteru inwestycji.
- W sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1225) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2021 r., poz. 2351, z późn. zm) oraz przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 poz. 840), ustawyz dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (t.j. Dz.U z 2022 r., poz. 2625, z późn. zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczenia przeciwpożarowego lasów (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1065).
- Podczas realizacji inwestycji należy przestrzegać stosownych przepisów odrębnych warunkujących minimalne odległości obiektów budowlanych od:
- wszelkich sieci i urządzeń infrastruktury technicznej,
- budowli związanych z sieciami infrastruktury technicznej,
- cmentarzy w zakresie ochrony sanitarnej,
- innych obiektów mogących mieć wpływ na ich lokalizację w szczególności przepisów dotyczących minimalnych odległości od lasów.
- Przedmiotowa inwestycja podlega zgłoszeniu lub uzyskaniu pozwolenia wodnoprawnego stosownie do przepisów ustawy Prawo Wodne (j. Dz.U z 2022 r., poz. 2625, z późn. zm.).
- Dostęp do terenu inwestycji od strony nieruchomości przyległych do publicznych śródlądowych wód powierzchniowych należy realizować zgodnie z art. 232 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tj. Dz.U. z 2022 , poz. 2625 z późn.zm.)
- Teren objęty inwestycją obejmuje gruntyleśnechronione(Ls) na podstawieustawyz 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 2409).Dopuszcza się lokalizację inwestycji na gruntach chronionych, jeżeli nie jest wymagana dla nich konieczność uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne stosownie do przepisów odrębnych.
- Przedmiotowa decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego rozpatruje inwestycję w ujęciu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czyli w zakresie urbanistyki i ładu przestrzennego, nie zaś prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do niego. Wobec powyższego zgodność planowanej inwestycji określonej w projekcie budowlanym z przepisami prawa budowlanego stwierdzi organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjęcia zgłoszenia.
- Linia rozgraniczająca teren inwestycji oraz oznaczenia graficzne stosowane w decyzji
Linię rozgraniczającą teren inwestycji oznaczono linią ciągłą koloru czarnego na załączniku nr 1 do niniejszej decyzji.
- Teren inwestycji:
Teren inwestycji stanowią części działek ewidencyjnych nr 160/1, 1011/2, 3160/3, 3161/2
w obrębie geodezyjnym 5-Krzyże, Ruciane-Nida – obszar wiejski oraz części działki ewidencyjnej nr 127 (Jezioro Nidzkie) w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.
UZASADNIENIE
Pan Krzysztof Czaporowski, reprezentujący Nadleśnictwo Maskulińskie z siedzibą na ul. Rybackiej 1, 12-220 Ruciane-Nida złożył wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie punktu czerpania wody w leśnictwie Guzianka służącego wzmocnieniu systemu przeciwpożarowego i zapobieganiu katastrofom w Puszczy Piskiej, w skład której wchodzi budowa drogi dojazdowej-pożarowej, budowa placu manewrowego do zawracania wozów bojowych oraz budowa studni z czerpnią wraz z rurą dopływową z jeziora na części działek ewidencyjnych nr 160/1, 1011/2, 3160/3, 3161/2 w obrębie geodezyjnym 5-Krzyże, Ruciane-Nida – obszar wiejski oraz części działki ewidencyjnej nr 127 (Jezioro Nidzkie) w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski
Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.
- Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji występują chronione grunty leśne.Dopuszcza się lokalizację inwestycji na gruntach chronionych, jeżeli nie jest wymagana dla nich konieczność uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów na cele nierolnicze lub nieleśne stosownie do przepisów odrębnych – spełnienie warunku określonego w art. 61 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy będzie możliwe do stwierdzenia po uzyskaniu wymaganych prawem uzgodnień.
- Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn.zm.).
- W trakcie trwania postępowania stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:
- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie 53 ust. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z poźn. zm.),
- Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Białymstoku, Zarząd Zlewni w Giżycku na podstawie 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.),
- Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na podstawie 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.).
- Regionalnym Dyrektorem Lasów Państwowych w Białymstoku na podstawie 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn.zm.),
Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane - Nida na podstawie art. 53 ust. 4 wystąpił o stosowne uzgodnienia projektu decyzji o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Zgodnie z art. 53 ust. 4 pkt 8 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydaje się po uzgodnieniu z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska - w odniesieniu do innych niż wymienionych w pkt 7 obszarów objętych ochroną na podstawie przepisów o ochronie przyrody. Organ ochrony przyrody zobligowany jest do rozważenia czy w oparciu o obowiązujące przepisy z zakresu ochrony przyrody możliwe jest uzgodnienie przedłożonego projektu decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego, bowiem Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska jest organem ustawowo powołanym do uzgodnień projektów decyzji.
Projekt przedmiotowej decyzji Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska otrzymał w dniu 02 marca 2023 r. W myśl treści art. 53 ust. 5c ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym - Niewyrażenie stanowiska w terminie 21 dni od dnia otrzymania projektu decyzji, o której mowa w art. 51 ust. 1, przez regionalnego dyrektora ochrony środowiska uznaje się za uzgodnienie decyzji. Z dyspozycji przytoczonego przepisu prawa Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie w przedmiotowej sprawie skorzystał.
Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Białymstoku postanowieniem z dnia 07.03.2023 r., znak: BI.RPP.436.3.2023.EB odmówił wszczęcia postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji uwzględniającej ww. projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w zakresie przedsięwzięć wymagających pozwolenia wodnoprawnego.
Dyrektor Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Białymstoku postanowieniem z dnia 07.03.2023 r., znak: ZM.224.84.2023 MB uzgodnił projekt powyższej decyzji wskazując, iż przedmiotowa inwestycja będzie służyła gospodarce leśnej.
Pouczenie
Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją
o warunkach zabudowy.
Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia.. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia żądania, o którym mowa w art. 51 ust. 2e ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2022 r. poz. 503, z późn. zm.).
Otrzymują:
- Wnioskodawca;
- Strony postępowania wg wykazu geodezyjnego;
- Strony postepowania w drodze obwieszczenia.