BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

Obwieszczenie - POŚ.6733.2.2024

Decyzja inwestycji celu publicznego

POŚ.6733.2.2024                                                                                                                                                                                                                                     Ruciane - Nida, dnia 23 stycznia 2024 r.

DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

 

Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) i art. 104 kpa § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia   11 stycznia 2024 r., Pana Macieja Jacaszek, ul. Sobótki 11a/6, 80-247 Gdańsk, pełnomocnika Gminy Ruciane-Nida, Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida

 

U S T A L A M

lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na:

budowie strefy miejsc ogólnodostępnego odpoczynku nad wodą w ramach projektu pn. "Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem - Nidzie", na części działki ewidencyjnej  nr 102 w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

  1. Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji.

Budowa strefy miejsc ogólnodostępnego odpoczynku nad wodą w ramach projektu pn. "Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem - Nidzie".

Inwestycja stanowi cel publiczny o znaczeniu lokalnym stosownie do art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2023 r.,
poz. 977 z późn. zm.). Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt. 9c ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.).

Inwestycja stanowić ma publicznie dostępny teren samorządowy, służący do odpoczynku i rekreacji.

  • Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu.

Budowa strefy miejsc ogólnodostępnego odpoczynku nad wodą w ramach projektu pn. „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem-Nidzie” na części działki ewidencyjnej nr 102 w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

W skład inwestycji wchodzi budowa:

  • budynku zaplecza sanitarnego o parametrach:
  1. powierzchnia zabudowy: do 210 m2,
  2. 1 kondygnacja nadziemna,
  3. wysokość budynku: do 4,0 m,
  4. dach kształtowany jako płaski o kącie nachylenia połaci do 10°.
  • budynku obsługi publicznych terenów sportowo-rekreacyjnych o parametrach:
  1. powierzchnia zabudowy: do 77 m2,
  2. 1 kondygnacja nadziemna,
  3. wysokość budynku: do 4,0 m,
  4. dach kształtowany jako płaski o kącie nachylenia połaci do 10°.
  • trzech parkingów naziemnych (N1, N2, N3) o łącznej powierzchni do 1800 m2,
  • placu utwardzonego – miejsca ekspozycji zabytkowych wrót śluzy o powierzchni do
    400 m2, maksymalnej długości do 20,0 m i maksymalnej szerokości do 20,0 m,
  • placu rekreacyjno-sportowego o powierzchni do 850 m2,
  • boiska do piłki siatkowej i badmintona o powierzchni do 1600 m2,
  • trzech wiat rekreacyjnych o parametrach:
  1. maksymalna długość: do 5,0 m,
  2. maksymalna szerokość: do 4,0 m,
  3. maksymalna wysokość: do 5,0 m.
  • wiaty śmietnikowej o parametrach:
  1. maksymalna długość: do 8,0 m,
  2. maksymalna szerokość: do 6,0 m,
  3. maksymalna wysokość: do 5,0 m.
  4. Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych
    • Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego

W bezpośrednim sąsiedztwie terenu inwestycji, na działce ewidencyjnej nr 3105/2, zlokalizowane są grunty leśne. Należy zachować stosowne odległości od granicy (konturu) lasu zgodnie z przepisami odrębnymi.

  • Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
    1. W zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 2556 z późn. zm.).
    2. W zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2023, poz. 1336 z późn. zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
    3. Inwestycja znajduje się w granicach Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego, ustanowionej przepisami Uchwały Nr XLIV/635/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego.
    4. Inwestycja znajduje się w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego – Ruciane-Nida, na obszarze którego obowiązują przepisy Uchwały Nr XLIV/639/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego - Ruciane-Nida.
    5. Inwestycja znajduje się w granicach obszaru NATURA 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji o warunkach zabudowy przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszar Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż planowane przedsięwzięcie, nie będzie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida kierował się następującymi przesłankami:inwestycja polegać będzie na utworzeniu terenu rekreacyjnego, promującego turystykę w oparciu o wartości przyrodnicze i historyczne. Teren ten znajduje się w niewielkiej odległości od przystani jachtowej i portu, skąd wypływają statki pasażerskie w kierunku Mikołajek i Giżycka. Gmina Ruciane-Nida planuje utworzenie terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża, przez które przebiega szlak wodny Wielkich Jezior Mazurskich. Teren ten znajduje się w niewielkiej odległości od przystani jachtowej i portu, skąd wypływają statki pasażerskie w kierunku Mikołajek i Giżycka.Ww. przedsięwzięcie będzie miało bardzo duże znaczenie dla promocji zrównoważonej turystyki, opartej na wykorzystaniu walorów przyrodniczych i historycznych. Budowa kompleksu rekreacyjnego na części działki nr 102, obrębRuciane-Nida  oraz projektowane i planowane w jego zakresie obiekty, będą bezpośrednio związane z zadaniami gminy w zakresie rekreacji, kultury i sportu.  Ponadto przyczyni się do aktywności sportowej mieszkańców i turystów, a także będzie stanowiło alternatywę  do spędzenia wolnego czasu dla dzieci, młodzieży i dorosłych, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji wypoczynkowej i rekreacyjnej. Zamierzenie inwestycyjne należy realizować zgodnie z zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2556, z późn. zm.), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1336 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr XLIV/639/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego - Ruciane-Nida.
    6. Przedmiotowa inwestycja według katalogu określonego Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1839, z późn. zm.) należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko. Dla przedmiotowej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane - Nida po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko wydał 24.11.2023 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (znak: POŚ.6220.06.2022.23) dla przedsięwzięcia polegającego na zagospodarowaniu brzegów Jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem - Nidzie, planowanego do realizacji w granicach działek oznaczonych w ewidencji numerami: 63, 74, 97/3, 102, 103/1, 103/2, 104/1, 104/5, 104/7, 104/10, 104/11, 104/13, 109/14, 112/1, 112/2, 112/3, 113, 114, 115/51, 115/57, 115/59, 115/60, 115/73, 115/76, 115/78, 115/80, 115/82, 115/84, 115/85, 115/86, 115/87, 115/90, 115/91, 115/93, 115/94, 115/95, 115/96, położonych w obrębie geodezyjnym Ruciane - Nida, powiat piski, gm. Ruciane – Nida, w której nie stwierdzono konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.). Przedmiotową inwestycję należy realizować zgodnie z warunkami określonymi ww. decyzji.
    7. W związku z pkt. 2.2. lit. f niniejszej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w przedmiotowej sprawie zastosowanie ma art. 53 ust. 5b Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.).
    8. Zabudowa charakterem, skalą, formą i rodzajem użytych materiałów winna harmonizować z otoczeniem i krajobrazem oraz nawiązywać do dobrych przykładów istniejącej w sąsiedztwie zabudowy oraz istotnych cech architektury.
    9. Wody opadowe i roztopowe z terenu inwestycji należy zagospodarować w sposób indywidualny bez możliwości niekontrolowanego spływu wód na działki sąsiednie w szczególności zgodnie z wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska w zakresie odprowadzana wód opadowych i roztopowych określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (znak: POŚ.6220.06.2022.23) z dnia 24.11.2023 r. dla przedsięwzięcia polegającego na zagospodarowaniu brzegów Jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem – Nidzie.
    10. Przedmiotową inwestycję należy realizować z uwzględnieniem dopuszczalnych poziomów emisji hałasu wynikających z przepisów odrębnych.
  • Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej

W granicach terenu inwestycji nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. 2022 r., poz. 840 z późn. zm.). W przypadku odnalezienia obiektów historycznych lub obiektów archeologicznych należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić przedmiot, zabezpieczyć przedmiot i miejsce oraz poinformować stosowne organy zgodnie z  art. 32 ww. ustawy. W kwestii wartości kulturowych, wspomnieć należy, iż w Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Ruciane - Nida zawarta jest karta adresowa zabytku nieruchomego, o nazwie „Wieża ciśnień" który zlokalizowany jest w sąsiedztwie terenu inwestycji, na działce ewidencyjnej nr 104/11

  • Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej
    1. Obsługa komunikacyjna: do ul. Mazurskiej (działka ewidencyjna nr 387), poprzez działki ewidencyjne nr 74, 97/3, poprzez część działki nr 3105/2 (wykorzystanie fragmentu części działki nr 3105/2 wg. odrębnej procedury) oraz z nowo projektowanym układem komunikacyjnym na działce ewidencyjnej nr 102. W obrębie działek, co do których inwestor posiada tytuł prawny, należy zapewnić miejsca postojowe dla użytkowników nieruchomości, które zaprojektowano w ramach całej inwestycji pn. „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku”.
    2. Zaopatrzenie w wodę:

zaopatrzenie w wodę z istniejącej sieci wodociągowej. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci.

  1. Odprowadzenie ścieków:

odprowadzenie ścieków do istniejącej sieci kanalizacji sanitarnej. Warunki przyłączenia oraz umowę o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci.

  1. Zaopatrzenie w energię elektryczną:

zaopatrzenie w energię elektryczną z istniejącej sieci. Warunki przyłączenia oraz umowę
o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci. W korytarzach technicznych i wyznaczonych miejscach lokalizacji urządzeń elektroenergetycznych zabrania się nasadzania drzew i krzewów, wznoszenia budowli oraz budowy ogrodzeń. Lokalizacja obiektów budowlanych w stosunku do istniejących i nowo projektowanych urządzeń elektroenergetycznych może być realizowana z uwzględnieniem odległości wynikających z odrębnych norm i przepisów.

  1. Zaopatrzenie w ciepło:

zaopatrzenie w ciepło realizować w sposób indywidualny, z wyłączeniem paliw wysokoemisyjnych których użycie spowodowałoby przekroczenie dopuszczalnych zawartości substancji w powietrzu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 845). Zezwala się na stosowanie odnawialnych źródeł energii takich jak ogniwa fotowoltaiczne i pompy ciepła.

  1. Zaopatrzenie w gaz: nie dotyczy.
  2. Zagospodarowanie odpadów stałych:

zagospodarowanie odpadów stałych – gromadzenie w sposób selektywny w odpowiednich pojemnikach w granicach działek inwestora, co do których posiada tytuł prawny oraz ich zgodne z prawem zagospodarowanie.

  1. W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania oraz projektowanych sieci
    i urządzeń z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania zgodnie
    z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami przebudowy. Całość kosztów związanych z przebudową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń i sieci ponosi inwestor.
  • Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich

Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego. Inwestor powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań polegających na pozbawieniu kogokolwiek dostępu do drogi publicznej.

  • Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.

Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.

Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 215 – Subniecka Warszawska oraz Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 216 – Sandr Kurpie.

  1. Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych
    1. Realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi.
    2. Projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali dostosowanej do wielkości i charakteru inwestycji.
    3. W sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1225) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm) oraz przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 r., poz. 840 z późn. zm.).
    4. Podczas realizacji inwestycji należy przestrzegać stosownych przepisów odrębnych warunkujących minimalne odległości obiektów budowlanych od:
      - wszelkich sieci  i urządzeń infrastruktury technicznej,
      - budowli związanych z sieciami infrastruktury technicznej,

- cmentarzy w zakresie ochrony sanitarnej,
- innych obiektów mogących mieć wpływ na ich lokalizację w szczególności przepisów dotyczących minimalnych odległości od lasów.

  1. Przedmiotowa decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego rozpatruje inwestycję w ujęciu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czyli w zakresie urbanistyki i ładu przestrzennego, nie zaś prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do niego. Wobec powyższego zgodność planowanej inwestycji określonej w projekcie budowlanym z przepisami prawa budowlanego stwierdzi organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjęcia zgłoszenia.
  1. Linia rozgraniczająca teren inwestycji oraz oznaczenia graficzne stosowane w decyzji

Linię rozgraniczającą teren inwestycji oznaczono linią ciągłą koloru czarnego na załączniku nr 1 do niniejszej decyzji.

  1. Teren inwestycji:

Teren inwestycji stanowi część działki ewidencyjnej nr 102, zlokalizowanej w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

 

UZASADNIENIE

Pan Maciej Jacaszek, ul. Sobótki 11a/6, 80-247 Gdańsk, pełnomocnik Gminy Ruciane-Nida, Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida, złożył wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie strefy miejsc ogólnodostępnego odpoczynku nad wodą w ramach projektu pn. „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku  w Rucianem-Nidzie”  na części działki ewidencyjnej nr 102 zlokalizowanej w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

  1. Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  2. Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  3. Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji nie występują chronione grunty rolne lub leśne stosownie do przepisów odrębnych.
  4. Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.).
  5. W trakcie trwania postępowania stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:
  • Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.);
  • Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Piszu na podstawie podstawie 53 ust. 4 pkt 2a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.);
  1. W myśl art. 53 ust. 5b przepisu, o którym mowa w ust. 4 pkt 8, nie stosuje się do inwestycji, dla których przeprowadzono ocenę oddziaływania przedsięwzięcia  na środowisko, zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029, z późn. zm.), w trakcie której uzgodniono realizację przedsięwzięcia z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska.

 

          Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane - Nida na podstawie art. 53 ust. 4  wystąpił   o stosowne uzgodnienia projektu decyzji  o ustalenie lokalizacji inwestycji  celu publicznego.

      Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Piszu postanowieniem z dnia 16.01.2024 r., znak: ZNS.9022.3.1.2024 uzgodnił projekt decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dotyczącej; budowy strefy miejsc ogólnodostępnego odpoczynku nad wodą w ramach projektu pn. „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem-Nidzie” na części działki ewidencyjnej nr 102 w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.  

     Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie postanowieniem z dnia 16 stycznia 2024 r. znak: GW.7634.214.2024 uzgodnił projekt decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego dla ww. przedsięwzięcia.  

Pouczenie

 

Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją
o warunkach zabudowy.

Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego
w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida  w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia.
Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

 

Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania,
a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła
w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę
w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.