BIP Urzędu Miasta i Gminy Ruciane-Nida

Biuletyn Informacji Publicznej

Obwieszczenie - POŚ.6733.1.2024

Decyzja inwestycji celu publicznego

POŚ.6733.1.2024                                                                                                                                                                                                                                    Ruciane - Nida, dnia 23 stycznia 2024 r.

DECYZJA O USTALENIU LOKALIZACJI INWESTYCJI CELU PUBLICZNEGO

 

Na podstawie art. 4 ust. 2 pkt. 1, art. 50 ust.1 i 4, art. 51 ust.1 pkt. 2, art. 53 oraz art. 54 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) i art. 104 kpa § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 11 stycznia 2024 r., Pana Macieja Jacaszek, ul. Sobótki 11a/6, 80-247 Gdańsk, pełnomocnika Gminy Ruciane-Nida, Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida

 

U S T A L A M

lokalizację inwestycji celu publicznego polegającą na:

budowie placu nadwodnego w układzie kaskadowym, linearnego ogrodu deszczowego oraz pomostu stałego ramach projektu „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz
z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku” na części działek ewidencyjnych
nr 102 i 103/1 oraz działce ewidencyjnej nr 103/2, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

  1. Ustalenia dotyczące rodzaju inwestycji.

Budowa placu nadwodnego w układzie kaskadowym, linearnego ogrodu deszczowego oraz pomostu stałego ramach projektu „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz
z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku”.

Inwestycja stanowi cel publiczny o znaczeniu lokalnym stosownie do art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2023 r.,
poz. 977 z późn. zm.). Inwestycja stanowi cel publiczny w rozumieniu przepisu art. 6 pkt. 9c ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 344 z późn. zm.).

Inwestycja stanowić ma publicznie dostępny teren samorządowy, służący do odpoczynku
i rekreacji.

  • Ustalenia dotyczące funkcji zabudowy i zagospodarowania terenu.

Budowa placu nadwodnego w układzie kaskadowym, linearnego ogrodu deszczowego oraz pomostu stałego ramach projektu „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz
z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku” na części działek ewidencyjnych
nr 102 i 103/1 oraz działki ewidencyjnej nr 103/2, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

Parametry przedmiotowej inwestycji:

  • plac nadwodny w układzie kaskadowym składający się z czterech basenów o powierzchni:
  1. basen 1: do 150 m2,
  2. basen 2: do 275 m2,
  3. basen 3: do 275 m2,
  4. basen 4: do 275 m2;
  • linearny ogród deszczowy o powierzchni do 874 m2;
  • pomost stały (UW9) o maksymalnej długości do 53 m i maksymalnej szerokości do 4,0 m.
  1. Warunki i szczególne zasady zagospodarowania terenu oraz jego zabudowy wynikające z przepisów odrębnych
    • Ustalenia dotyczące warunków i wymagań ochrony i kształtowania ładu przestrzennego

Nie ustala się.  

  • Ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu
    1. W zakresie ochrony środowiska i zdrowia ludzi mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022, poz. 2556 z późn. zm.).
    2. W zakresie ochrony przyrody mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2023, poz. 1336 z późn. zm.) oraz przepisy obowiązujących rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
    3. Inwestycja znajduje się w granicach Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego, ustanowionej przepisami Uchwały Nr XLIV/635/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Mazurskiego Parku Krajobrazowego.
    4. Inwestycja znajduje się w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego – Ruciane-Nida, na obszarze którego obowiązują przepisy Uchwały Nr XLIV/639/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego - Ruciane-Nida.
    5. Inwestycja znajduje się w granicach obszaru NATURA 2000 tj. specjalnego obszaru ochrony ptaków Puszcza Piska – kod obszaru PLB280008. Zgodnie z art. 96 ust. l ustawy z dnia 03 października z 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (j. Dz. U. z 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.) organ właściwy do wydawania decyzji o warunkach zabudowy przed rozpoczęciem realizacji przedsięwzięcia innego niż przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko, które nie jest bezpośrednio związane z ochroną obszaru Natura 2000 lub nie wynika z tej ochrony dokonał rozważań na temat możliwego potencjalnego znaczącego oddziaływania przedmiotowego zamierzenia na obszar Natura 2000. Organ w wyniku przeprowadzonych rozważań stwierdził, iż planowane przedsięwzięcie, nie będzie znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000. Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane-Nida kierował następującymi przesłankami: inwestycja polegać będzie na utworzeniu terenu rekreacyjnego, promującego turystykę w oparciu o wartości przyrodnicze i historyczne. Teren ten znajduje się  w niewielkiej odległości od przystani jachtowej i portu, skąd wypływają statki pasażerskie  w kierunku Mikołajek i Giżycka. Gmina Ruciane-Nida planuje utworzenie terenu rekreacyjnego nad brzegiem Jeziora Guzianka Duża, przez które przebiega szlak wodny Wielkich Jezior Mazurskich. Teren ten znajduje się w niewielkiej odległości od przystani jachtowej i portu, skąd wypływają statki pasażerskie w kierunku Mikołajek i Giżycka. Ww. przedsięwzięcie będzie miało bardzo duże znaczenie dla promocji zrównoważonej turystyki, opartej na wykorzystaniu walorów przyrodniczych i historycznych. Budowa kompleksu rekreacyjnego na części działki nr 102, obręb Ruciane-Nida, oraz projektowane i planowane w jego zakresie obiekty, będą bezpośrednio związane  z działalnością rekreacyjną, kulturalną i sportową gminy. Ponadto przyczyni się  do aktywności sportowej mieszkańców i turystów, a także będzie stanowiło alternatywę  do spędzenia wolnego czasu dla dzieci, młodzieży i dorosłych, przy jednoczesnym pełnieniu funkcji wypoczynkowej i rekreacyjnej. Zamierzenie inwestycyjne należy realizowane zgodnie z zapisami ustawy Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2022 r., poz. 2556, z późn. zm.), ustawą o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1336 z późn. zm.) oraz Uchwałą Nr XLIV/639/22 Sejmiku Województwa Warmińsko-Mazurskiego z dnia 29 listopada 2022 r. w sprawie Obszaru Chronionego Krajobrazu Otuliny Mazurskiego Parku Krajobrazowego - Ruciane-Nida.
    6. Przedmiotowa inwestycja według katalogu określonego Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz.U. 2019 poz. 1839, z późn. zm.) należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie oddziaływać na środowisko. Dla przedmiotowej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane - Nida po przeprowadzeniu oceny oddziaływania na środowisko wydał 24.11.2023 r. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach (znak: POŚ.6220.06.2022.23) dla przedsięwzięcia polegającego na zagospodarowaniu brzegów Jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem - Nidzie, planowanego do realizacji w granicach działek oznaczonych w ewidencji numerami: 63, 74, 97/3, 102, 103/1, 103/2, 104/1, 104/5, 104/7, 104/10, 104/11, 104/13, 109/14, 112/1, 112/2, 112/3, 113, 114, 115/51, 115/57, 115/59, 115/60, 115/73, 115/76, 115/78, 115/80, 115/82, 115/84, 115/85, 115/86, 115/87, 115/90, 115/91, 115/93, 115/94, 115/95, 115/96, położonych w obrębie geodezyjnym Ruciane - Nida, powiat piski, gm. Ruciane – Nida, w której nie stwierdzono konieczności przeprowadzenia postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t. j. Dz. U. 2023 r., poz. 1094 z późn. zm.). Przedmiotową inwestycję należy realizować zgodnie z warunkami określonymi ww. decyzji.
    7. W związku z pkt. 2.2. lit. f niniejszej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego w przedmiotowej sprawie zastosowanie ma art. 53 ust. 5b Ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.).
    8. Wody opadowe i roztopowe z terenu inwestycji należy zagospodarować w sposób indywidualny bez możliwości niekontrolowanego spływu wód na działki sąsiednie w szczególności zgodnie z wymaganiami dotyczącymi ochrony środowiska w zakresie odprowadzana wód opadowych i roztopowych określonych w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (znak: POŚ.6220.06.2022.23) z dnia 24.11.2023 r. dla przedsięwzięcia polegającego na zagospodarowaniu brzegów Jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku w Rucianem – Nidzie.
    9. Przedmiotową inwestycję należy realizować z uwzględnieniem dopuszczalnych poziomów emisji hałasu wynikających z przepisów odrębnych.
  • Ustalenia dotyczące ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej

W granicach terenu inwestycji nie znajdują się obiekty objęte prawnymi formami ochrony zabytków na podstawie ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (t.j. Dz.U. 2022 r., poz. 840 z późn. zm.). W przypadku odnalezienia obiektów historycznych lub obiektów archeologicznych należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić przedmiot, zabezpieczyć przedmiot i miejsce oraz poinformować stosowne organy zgodnie z  art. 32 ww. ustawy.  W kwestii wartości kulturowych, wspomnieć należy, iż w Gminnej Ewidencji Zabytków Gminy Ruciane - Nida zawarta jest karta adresowa zabytku nieruchomego, o nazwie „Wieża ciśnień" który zlokalizowany jest w sąsiedztwie terenu inwestycji, na działce ewidencyjnej nr 104/11.

  • Ustalenia dotyczące obsługi w zakresie komunikacji oraz infrastruktury technicznej
    1. Obsługa komunikacyjna: do ul. Dworcowej (działka ewidencyjna nr 76/9), poprzez działki ewidencyjne nr 109/17, 109/14, 104/5 i 104/11. W obrębie działek, co do których inwestor posiada tytuł prawny, należy zapewnić miejsca postojowe dla użytkowników nieruchomości, które zaprojektowano w ramach całej inwestycji pn. „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku”.
    2. Zaopatrzenie w wodę:nie dotyczy.
    3. Odprowadzenie ścieków: nie dotyczy.
    4. Zaopatrzenie w energię elektryczną:

zaopatrzenie w energię elektryczną z istniejącej sieci. Warunki przyłączenia oraz umowę
o przyłączenie należy uzyskać od odpowiedniego zarządcy sieci. W korytarzach technicznych i wyznaczonych miejscach lokalizacji urządzeń elektroenergetycznych zabrania się nasadzania drzew i krzewów, wznoszenia budowli oraz budowy ogrodzeń. Lokalizacja obiektów budowlanych w stosunku do istniejących i nowo projektowanych urządzeń elektroenergetycznych może być realizowana z uwzględnieniem odległości wynikających z odrębnych norm i przepisów.

  1. Zaopatrzenie w ciepło: nie dotyczy.
  2. Zaopatrzenie w gaz: nie dotyczy.
  3. Zagospodarowanie odpadów stałych:

zagospodarowanie odpadów stałych – gromadzenie w sposób selektywny w odpowiednich pojemnikach w granicach działek inwestora, co do których posiada tytuł prawny oraz ich zgodne z prawem zagospodarowanie.

  1. W przypadku kolizji projektowanego zagospodarowania oraz projektowanych sieci
    i urządzeń z istniejącymi sieciami i urządzeniami infrastruktury technicznej, należy je przebudować i dostosować do projektowanego zagospodarowania zgodnie
    z obowiązującymi przepisami, normami i warunkami przebudowy. Całość kosztów związanych z przebudową i zabezpieczeniem istniejących urządzeń i sieci ponosi inwestor.
  • Wymagania dotyczące ochrony interesów osób trzecich

Przy zagospodarowaniu terenu należy spełnić wymagania dotyczące ochrony interesów prawnych osób trzecich w granicach określonych przez ustawy i zasady współżycia społecznego. Inwestor powinien przy wykonywaniu swojego prawa powstrzymać się od działań polegających na pozbawieniu kogokolwiek dostępu do drogi publicznej.

  • Ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie odrębnych przepisów.

Teren objęty wnioskiem nie jest: obszarem górniczym, obszarem narażonym na niebezpieczeństwo powodzi oraz obszarem zagrożonym osuwaniem się mas ziemnych.

Teren inwestycji znajduje się w obszarze Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 215 – Subniecka warszawska oraz Głównego Zbiornika Wód Podziemnych nr 216 – Sandr Kurpie.

  1. Pozostałe warunki wynikające z przepisów odrębnych
    1. Realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi.
    2. Projekt zagospodarowania terenu należy opracować na aktualnej mapie sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych w skali dostosowanej do wielkości i charakteru inwestycji.
    3. W sprawach nieustalonych w treści niniejszej decyzji mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 1225) i ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo Budowlane (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 682, z późn. zm) oraz przepisy ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz.U z 2022 r., poz. 840 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo Wodne (t.j. Dz.U z 2023 r., poz. 1478 z późn. zm.).
    4. Podczas realizacji inwestycji należy przestrzegać stosownych przepisów odrębnych warunkujących minimalne odległości obiektów budowlanych od:
      - wszelkich sieci  i urządzeń infrastruktury technicznej,
      - budowli związanych z sieciami infrastruktury technicznej,

- cmentarzy w zakresie ochrony sanitarnej,
- innych obiektów mogących mieć wpływ na ich lokalizację w szczególności przepisów dotyczących minimalnych odległości od lasów.

  1. Przedmiotowa inwestycja podlega zgłoszeniu lub uzyskaniu pozwolenia wodnoprawnego stosownie do przepisów ustawy Prawo Wodne (j. Dz.U z 2023 r., poz. 1478 z późn. zm.).
  2. Dostęp do terenu inwestycji od strony nieruchomości przyległych do publicznych śródlądowych wód powierzchniowych należy realizować zgodnie z art. 232 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (tj. Dz.U. z 2023 r., 1478 z późn.zm.)
  3. Przedmiotowa decyzja o lokalizacji inwestycji celu publicznego rozpatruje inwestycję w ujęciu ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym czyli w zakresie urbanistyki i ładu przestrzennego, nie zaś prawa budowlanego i przepisów wykonawczych do niego. Wobec powyższego zgodność planowanej inwestycji określonej w projekcie budowlanym z przepisami prawa budowlanego stwierdzi organ właściwy do wydania decyzji o pozwoleniu na budowę lub przyjęcia zgłoszenia.
  1. Linia rozgraniczająca teren inwestycji oraz oznaczenia graficzne stosowane w decyzji

Linię rozgraniczającą teren inwestycji oznaczono linią ciągłą koloru czarnego na załączniku nr 1 do niniejszej decyzji.

  1. Teren inwestycji:

Teren inwestycji stanowi części działek ewidencyjnych nr 102 i 103/1 oraz działkę ewidencyjną nr 103/2, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

 

UZASADNIENIE

Pan Maciej Jacaszek, ul. Sobótki 11a/6, 80-247 Gdańsk, pełnomocnik Gminy Ruciane-Nida, Al. Wczasów 4, 12-220 Ruciane-Nida, złożył wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie placu nadwodnego w układzie kaskadowym, linearnego ogrodu deszczowego oraz pomostu stałego ramach projektu „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku” na części działek ewidencyjnych nr 102 i 103/1 oraz działki ewidencyjnej nr 103/2,
w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

Zgodnie z art. 53 ust. 3 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym przeprowadzona analiza warunków i zasad zagospodarowania terenu objętego wnioskiem i wynikających z przepisów odrębnych oraz stanu faktycznego i prawnego terenu, na którym przewiduje się realizację inwestycji, wykazała możliwość ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.

  1. Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
  2. Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
  3. Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji nie występują chronione grunty rolne lub leśne stosownie do przepisów odrębnych.
  4. Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 977 z późn. zm.).
  5. W trakcie trwania postępowania stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:
  • Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.);
  • Starostwo Powiatowe w Piszu na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.);
  • Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie na podstawie art. 53 ust. 4 pkt 6 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym  (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 503 z późn. zm.);

 

  1. W myśl art. 53 ust. 5b przepisu, o którym mowa w ust. 4 pkt 8, nie stosuje się do inwestycji, dla których przeprowadzono ocenę oddziaływania przedsięwzięcia  na środowisko, zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2022 r. poz. 1029, z późn. zm.), w trakcie której uzgodniono realizację przedsięwzięcia z regionalnym dyrektorem ochrony środowiska.

 

          Po sporządzeniu analizy urbanistyczno-architektonicznej wokół planowanej inwestycji Burmistrz Miasta i Gminy Ruciane - Nida na podstawie art. 53 ust. 4  wystąpił   o stosowne uzgodnienia projektu decyzji  o ustalenie lokalizacji inwestycji  celu publicznego.

           Starosta Piski postanowieniem z dnia 16.01.2024 r, znak: GN.6123.20.2024 uzgodnił ww. inwestycję w zakresie spraw dotyczących ochrony gruntów rolnych.

           Marszałek Województwa Warmińsko – Mazurskiego w Olsztynie postanowieniem z dnia 15 stycznia 2024 r., znak: GW.7634.190.2024 uzgodnił projekt decyzji inwestycji celu publicznego, polegający na budowie placu nadwodnego w układzie kaskadowym, linearnego ogrodu deszczowego oraz pomostu stałego w ramach projektu „Zagospodarowanie brzegów jeziora Guzianka Duża wraz z przyległymi terenami zieleni miejskiej i dawnego tartaku” na części działek ewidencyjnych nr 102 i 103/1 oraz na działce ewidencyjnej nr 103/2, w obrębie geodezyjnym 1-Ruciane-Nida, Ruciane-Nida – obszar miejski.

           Dyrektor Zarządu Zlewni w Giżycku postanowieniem z dnia 16 stycznia 2024 r. znak: BI.ZPU.521.123.2024KP  uzgodnił projekt przedmiotowej decyzji inwestycji celu publicznego, wskazując, iż w obrębie projektowanego przedsięwzięcia nie ma urządzeń melioracji wodnych, będących na ewidencji Wód Polskich.

 

 

Pouczenie

Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją
o warunkach zabudowy.

Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.

Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida  w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

 

Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

Data powstania: wtorek, 23 sty 2024 15:24
Data opublikowania: wtorek, 23 sty 2024 15:30
Data przejścia do archiwum: poniedziałek, 4 mar 2024 09:58
Opublikował(a): Małgorzata Kaczmarczyk
Zaakceptował(a): Małgorzata Kaczmarczyk
Artykuł był czytany: 338 razy