STANOWISKO DS. GOSPODARKI ODPADAMI
ZAKRES CZYNNOŚCI
Do zakresu czynności pracownika zatrudnionego na w/w stanowisku należy:
- Opracowanie i wdrażanie systemu gospodarki odpadami wymaganego w obowiązującym ustawodawstwie.
- Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie gospodarki odpadami.
- Wyliczanie opłaty, którą mieszkańcy będą zobowiązani wnosić za wykonywane przez Gminę czynności odbioru i zagospodarowania odpadów.
- Wydawanie decyzji osobom zobowiązanym do wnoszenia opłat za gospodarowanie odpadami, prowadzenie rejestru tych osób.
- Prowadzenie wszystkich spraw związanych z funkcjonowaniem systemu odbierania odpadów komunalnych.
- Stała aktualizacja bazy danych gminnego rejestru właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi przy współpracy ze stanowiskiem do spraw gospodarki odpadami oraz utrzymania czystości i porządku.
- Przygotowywanie i przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie gospodarki odpadami.
- Wydawanie postanowień związanych z prowadzeniem działalności w zakresie gospodarowania odpadami oraz opiniowanie/zatwierdzanie Programów Gospodarki Odpadami.
- Kontrola przedsiębiorców w zakresie Gospodarki Odpadami Komunalnymi.
- Weryfikacja deklaracji spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot.
- Wprowadzanie i aktualizacja danych w BDO.
- Prowadzenie ewidencji księgowej analitycznej w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Ochrona dokumentów księgowych.
- Systematyczna analiza kont podatników posiadających zaległości i nadpłaty oraz ich rozliczanie.
- Współpraca z pracownikiem zajmującymi się wymiarem opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Uzgadnianie zaksięgowanych wpływów podatkowych i innych opłat z księgowością syntetyczną na koniec każdego miesiąca.
- Rzetelne i terminowe sporządzanie sprawozdań dotyczących księgowań podatków.
- Współdziałanie z kierownikiem referatu przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy, w tym realizacji dochodów budżetowych i wydatków.
- Prowadzenie postępowań związanych ze ściągalnością opłat za gospodarowanie odpadami.
- Terminowe wystawianie upomnień i tytułów wykonawczych na osoby zalegające w spłacie zobowiązań
z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi. - Sporządzanie wniosków o zabezpieczenie hipoteką przymusową zaległości wynikających z zobowiązań wobec Gminy oraz stosowanie wszystkich możliwych środków egzekucyjnych w celu ściągnięcia i zabezpieczenia tych zobowiązań.
- Wydawanie zaświadczeń o niezaleganiu w opłacie za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Terminowe rozpatrywanie wniosków o umorzenie, odroczenie, rozłożenia na raty, zaniechania poboru zobowiązania z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.
- Prowadzenie ewidencji podań w sprawach ulg, odroczeń, umorzeń oraz rozłożeń na raty.
- Terminowe załatwianie korespondencji.
- Przygotowywanie dokumentów do archiwum zakładowego.
- Prowadzenie spraw z zakresu pomocy publicznej (wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis, pomocy publicznej, określenie wartości brutto, określenie równowartości w euro na dzień udzielenia pomocy).
- Sporządzanie i przekazywanie na stanowisko merytoryczne w Referacie Finansowym informacji o udzielonej pomocy publicznej.
- Terminowe i rzetelne prowadzenie sprawozdawczości dotyczącej ulg w spłacie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi (Rb-27S).
- Terminowe i rzetelne sporządzanie sprawozdań kwartalnych Rb-N o stanie należności wybranych aktywów finansowych w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Przygotowywanie i aktualizacja informacji dotyczących spraw załatwianych na zajmowanym stanowisku, które podlegają umieszczeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta i Gminy lub w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Wykonywanie innych, doraźnych czynności na rzecz urzędu, zleconych przez Burmistrza, Sekretarza oraz Kierownika Referatu.