POŚ.6733.6.2024
DECYZJA Nr POŚ.6733.6.2024
ZMIENIAJĄCA DECYZJĘ NR POŚ.6733.6.2024
o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
Na podstawie art. 155 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 572), po rozpatrzeniu wniosku z 22.10.2024 r. Pana Marcina Smolińskiego, ul. Lipowa 36, 18-400 Giełczyn dotyczącego zmiany decyzji nr POŚ.6733.6.2024 Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacji sanitarnej oraz podziemnej sieci elektroenergetycznej na części działek ewidencyjnych nr 6/11, 6/17, 6/18, 6/19 w obrębie geodezyjnym 14-Wierzba, Ruciane-Nida – obszar wiejski
USTALAM
- Zmianie ulegają zapisy decyzji:
pkt. 1, ppkt 1.1.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej o maksymalnej długości do 70 mb z zastosowaniem rur i kształtek PVC klasy SN8 kN/m2 ze ścianką litą jednorodną o średnicy Dn 0,20*5,9 mm. W miejscach włączeń przyłączy od prognozowanej zabudowy oraz na zmianach kierunku kanału projektowane są studzienki inspekcyjne betonowe Dn 1,2 m lub tworzywowe Dn 0,6 m. Inwestycja obejmuje również budowę podziemnej sieci elektroenergetycznej o maksymalnej długości do 80 mb z zastosowaniem kabla typu YAKXS wraz ze złączem kablowo-pomiarowym.”
- Zapisy otrzymują brzmienie:
pkt. 1, ppkt 1.1.: „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej o maksymalnej długości do 70 mb z zastosowaniem rur i kształtek PVC klasy SN8 kN/m2 ze ścianką litą jednorodną o średnicy Dn 0,20*5,9 mm. W miejscach włączeń przyłączy od prognozowanej zabudowy oraz na zmianach kierunku kanału projektowane są studzienki inspekcyjne betonowe Dn 1,2 m lub tworzywowe Dn 0,6 m. Inwestycja obejmuje również budowę podziemnej sieci elektroenergetycznej o maksymalnej długości do 90 mb z zastosowaniem kabla typu YAKXS wraz ze złączem kablowo-pomiarowym.”
- Zmianie ulegają zapisy załącznika nr 2 do decyzji:
„Inwestycja polegać ma na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o maksymalnej długości do 70 mb z zastosowaniem rur i kształtek PVC klasy SN8 kN/m2 ze ścianką litą jednorodną o średnicy Dn 0,20*5,9 mm. W miejscach włączeń przyłączy od prognozowanej zabudowy oraz na zmianach kierunku kanału projektowane są studzienki inspekcyjne betonowe Dn 1,2 m lub tworzywowe Dn 0,6 m. Inwestycja obejmuje również budowę podziemnej sieci elektroenergetycznej o maksymalnej długości do 80 mb z zastosowaniem kabla typu YAKXS wraz ze złączem kablowo-pomiarowym.”
- Zapisy załącznika nr 2 do decyzji otrzymują brzmienie:
„Inwestycja polegać ma na budowie sieci kanalizacji sanitarnej o maksymalnej długości do 70 mb z zastosowaniem rur i kształtek PVC klasy SN8 kN/m2 ze ścianką litą jednorodną o średnicy Dn 0,20*5,9 mm. W miejscach włączeń przyłączy od prognozowanej zabudowy oraz na zmianach kierunku kanału projektowane są studzienki inspekcyjne betonowe Dn 1,2 m lub tworzywowe Dn 0,6 m. Inwestycja obejmuje również budowę podziemnej sieci elektroenergetycznej o maksymalnej długości do 90 mb z zastosowaniem kabla typu YAKXS wraz ze złączem kablowo-pomiarowym.”
- Pozostałe zapisy pozostają bez zmian.
UZASADNIENIE
Pan Marcin Smoliński, ul. Górzysta 10, 18-400 Giełczyn złożył wniosek o zmianę decyzji nr POŚ.6733.6.2024 Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie sieci kanalizacji sanitarnej oraz podziemnej sieci elektroenergetycznej na części działek ewidencyjnych nr 6/11, 6/17, 6/18, 6/19 w obrębie geodezyjnym 14-Wierzba, Ruciane-Nida – obszar wiejski.
Zgodnie z art. 155 k.p.a. decyzja ostateczna, na mocy której strona nabyła prawo, może być w każdym czasie za zgodą strony uchylona lub zmieniona przez organ administracji publicznej, który ją wydał, jeżeli przepisy szczególne nie sprzeciwiają się uchyleniu lub zmianie takiej decyzji i przemawia za tym interes społeczny lub słuszny interes strony. Zatem zmiana decyzji o warunkach zabudowy w trybie ww. przepisów jest możliwa, gdyż bezsprzecznie strona na mocy tej decyzji nabyła prawa. Jednakże zmiana ta dopuszczalna jest w sytuacji zachowania przepisów odrębnych w tym przypadku ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1130). Wnioskowana zmiana dotyczy modyfikacji zapisu w zakresie maksymalnej długości podziemnej sieci elektroenergetycznej z wartości 80mb na 90mb w pkt. 1 ppkt. 1.1. pierwotnej decyzji oraz treści załącznika nr 2 do ww. decyzji. Dokonanie niniejszej zmiany pozostaje bez wpływu na wyniki analizy warunków i zasad zagospodarowania terenu, jego zabudowy oraz stanu faktycznego i prawnego, o których mowa w art. 53 ust 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym tj. załącznika nr 2. Natomiast dokonanie modyfikacji w treści ww. załącznika nr 2 wynika wyłącznie z konieczności dostosowania wnioskowanej wartości maksymalnej długości podziemnej sieci elektroenergetycznej. Ponadto charakter wnioskowanej zmiany dotyczącej liniowej infrastruktury podziemnej pozostaje również bez wpływu na zastany ład przestrzenny, gdyż dotyczy infrastruktury lokalizowanej pod ziemią. W związku z powyższym nie występuje oddziaływanie przestrzenne pod kątem gabarytu inwestycji pod względem wizualnym. Analizując przedmiotową sprawę ze względu na zakres zmiany objętej wnioskiem uznać należy, iż została dokonana z zachowaniem przepisów odrębnych. Tym samym z uwagi na brak konieczności ponownego zastosowania procedury niezbędnej do wydania nowej decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego opartej o sporządzoną analizę warunków i zasad zagospodarowania terenu, jego zabudowy oraz stanu faktycznego i prawnego, o których mowa w art. 53 ust 3 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, orzeczono jak na wstępie.
- Teren przedmiotowej inwestycji nie posiada obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
- Wnioskowana inwestycja stanowi zmianę zagospodarowania terenu w rozumieniu przepisów art. 59 ust. 1 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
- Zgodnie z art. 61 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w granicach terenu inwestycji nie występują chronione grunty rolne lub leśne stosownie do przepisów odrębnych.
- Autorem projektu decyzji jest mgr inż. Michał Romański – PRACOWNIA WZ ESPRIT Sp. z o.o., Stawiguda - spełniający warunek o którym mowa w art. 5 w związku z art. 50 ust.4 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130).
- W trakcie trwania postępowania w sprawie zmiany decyzji stosownie do dyspozycji art. 53 ust. 4 dokonano uzgodnień projektu decyzji z następującymi organami:Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie art. 53 4 pkt. 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz.U. z 2024 r., poz. 1130);
- Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Olsztynie na podstawie art. 53 4 pkt. 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz.U. z 2024 r., poz. 1130);
- Państwowym Gospodarstwem Wodnym Wody Polskie Zarząd Zlewni w Giżycku na podstawie art. 53 ust. 4 pkt. 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym( Dz.U. z 2024 r., poz. 1130);
- Urząd Marszałkowi Woj. Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie na podstawie 53 ust. 4 pkt. 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz.U. z 2024 r., poz. 1130);
- Starostwo Powiatowe w Piszu na podstawie art. 53 ust. 4 pkt. 6 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym ( Dz.U. z 2024 r., poz. 1130);
POUCZENIE
Wnioskodawcy, który nie uzyska prawa dysponowania terenem na cele budowlane nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją
o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego.
Niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane-Nida w terminie 14 dni, licząc od dnia jej doręczenia. Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.
Jeżeli niniejsza decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.
Wnioskodawcy przysługuje prawo wniesienia żądania, o którym mowa w art. 51 ust. 2e ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1130).