UCHWAŁA BUDŻETOWA NA ROK 2011
Uchwała Nr V/13/2011
Rady Miejskiej Ruciane-Nida
z dnia 28 lutego 2011 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Ruciane-Nida na 2011 r.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) oraz lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591; z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.)
Rada Miejska uchwala, co następuje:
§ 1
Dochody budżetu gminy w wysokości 31.687.404,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 19.772.464,63 zł.,
dochody majątkowe w wysokości 11.914.939,37 zł.
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 35.038.043,08 zł., zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 19.772.463,67 zł.,
wydatki majątkowe w wysokości 15.265.579,41 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 14.874.969,41 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 12.158.357,06 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 3
Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.350.639,08 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 1.350.639,08 zł.,
2) pożyczek w kwocie 2.000.000,00 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 3.918.126,00 zł., rozchody w wysokości 567.486,92 zł., zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł.,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 3.350.639,08 zł.,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek w kwocie - 567.486,92 zł.
§ 6
1. Ustala się dochody w kwocie 200.000,00 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 180.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 , poz. 150 z późn. zm.):
1) dochody w wysokości 95.000,00 zł.,
2) wydatki w wysokości 95.000,00 zł.
§ 8
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§ 9
1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie dla samorządowych zakładów budżetowych: przychody – 2.497.216,00 zł.; koszty – 2.497.216,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 259.871,00 zł.; wydatki – 259.871,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 9.
§ 10
1. 1. Rezerwa ogólna wynosi 107.700,00 zł.
2. 2. Rezerwa celowa - 52.300,00 zł. na zarządzanie kryzysowe.
3.
§ 12
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane – Nida do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań , określonych w § 5 Uchwały na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane – Nida do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest:
przeniesień pomiędzy paragrafami wynagrodzeń oraz składek od nich naliczanych nie powodujących ich zwiększenia w obrębie działu;
przeniesień środków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi nie powodujących ich zwiększenia w obrębie działu.
2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego;
3) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych, jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
4) zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2012;
b) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 13
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ruciane – Nida.
§ 14
Uchwała obowiązuje od 01 stycznia 2011 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Dochody budżetu gminy w wysokości 31.687.404,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1,
z tego: dochody bieżące w wysokości 19.772.464,63 zł.,
dochody majątkowe w wysokości 11.914.939,37 zł.
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 35.038.043,08 zł., zgodnie z załącznikiem nr 2,
z tego: wydatki bieżące w wysokości 19.772.463,67 zł.,
wydatki majątkowe w wysokości 15.265.579,41 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2011 roku w wysokości 14.874.969,41 zł., zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 12.158.357,06 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
Deficyt budżetu gminy w wysokości 3.350.639,08 zł. zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
1) kredytów w kwocie 1.350.639,08 zł.,
2) pożyczek w kwocie 2.000.000,00 zł.
Przychody budżetu w wysokości 3.918.126,00 zł., rozchody w wysokości 567.486,92 zł., zgodnie z załącznikiem nr 6.
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kredytów, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł.,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie – 3.350.639,08 zł.,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek w kwocie - 567.486,92 zł.
1. Ustala się dochody w kwocie 200.000,00 zł. z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 180.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 20.000,00 zł. na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2008 r. Nr 25 , poz. 150 z późn. zm.):
1) dochody w wysokości 95.000,00 zł.,
2) wydatki w wysokości 95.000,00 zł.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
1. Plan przychodów i kosztów w łącznej kwocie dla samorządowych zakładów budżetowych: przychody – 2.497.216,00 zł.; koszty – 2.497.216,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 8.
2. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 259.871,00 zł.; wydatki – 259.871,00 zł., zgodnie z załącznikiem nr 9.
1. 1. Rezerwa ogólna wynosi 107.700,00 zł.
2. 2. Rezerwa celowa - 52.300,00 zł. na zarządzanie kryzysowe.
3.
1. Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane – Nida do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań , określonych w § 5 Uchwały na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.
2. Ponadto upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy Ruciane – Nida do :
1) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, to jest:
przeniesień pomiędzy paragrafami wynagrodzeń oraz składek od nich naliczanych nie powodujących ich zwiększenia w obrębie działu;
przeniesień środków pomiędzy zadaniami inwestycyjnymi nie powodujących ich zwiększenia w obrębie działu.
2) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego;
3) przekazania uprawnień innym jednostkom organizacyjnym jednostki samorządu terytorialnego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych, jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;
4) zaciągania zobowiązań:
a) z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2012;
b) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ruciane – Nida.
Uchwała obowiązuje od 01 stycznia 2011 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Waldemar Kukiełko
Pliki do pobrania:
- Załącznik nr 1 (xls) 27 kwi 2011 13:49 0,05 MB
- Załącznik nr 2 (xls) 27 kwi 2011 13:49 0,06 MB
- Załącznik nr 3 (xls) 27 kwi 2011 13:49 0,03 MB
- Załącznik nr 4 (xls) 27 kwi 2011 13:50 0,32 MB
- Załącznik nr 5 (xls) 27 kwi 2011 13:50 0,33 MB
- Załącznik nr 6 (xls) 27 kwi 2011 13:50 0,02 MB
- Załącznik nr 7 (xls) 27 kwi 2011 13:50 0,06 MB
- Załącznik nr 8 (xls) 27 kwi 2011 13:50 0,06 MB
- Załącznik nr 9 (xls) 27 kwi 2011 13:51 0,02 MB
- Strona Tytułowa (doc) 27 kwi 2011 13:51 0,03 MB
- Uzasadnienie Zmian (doc) 27 kwi 2011 13:51 0,06 MB